ערבית לערבים לחטיבה עליונה ערבית לערבים לחטיבה עליונה ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. האזנה ודיבור להאזין ולדבר בהקשרים שונים, חברתיים ולימודיים הבנת הנשמע מילות המפתח ומשפטים מרכזיים בשיחות כלליות, בהרצאות קצרות, בהודעות מוקלטות ובדיונים מעולמות שיח שונים הרצף הרעיוני בטקסט נשמע: מדעי, עיוני וסיפורי נימוקים רלוונטיים בטקסט נשמע רעיון מרכזי של הפסקאות בטקסט נשמע המטרה המרכזית של הטקסט הנשמע דיבור והבעה בעל פה דיון במליאת הכיתה בנושאים בעלי אופי חברתי ואופי אקטואלי כללי שיחה והבעת דעות ועמדות מנומקות בנושאים כלליים שונים ארגון והצגה של רעיונות ומידע דבור בנושאים שונים תוך כדי שימוש באוצר מילים, ידע לשוני, דפוסי שיח ומשלב לשוני המתאימים למטרה ולקהל היעד ב. קריאה והבנה (קריאה שוטפת, קריאה דיגיטלית, קריאה להנאה) קריאת טקסטים מודפסים ודיגיטליים מסוגות שונות ומתחומים מגוונים, באורכים שונים, כולל טקסטים ספרותיים, טבלאות ותרשימים והבנתם דליית מידע מטקסטים תוך כדי יישום הידע הלשוני ואוצר המילים למטרות מגוונות הבחנה בין דעה לעובדה ועוד מתוך הטקסט קשרים ויחסים בין פרטי המידע המופיעים בטקסט: קשרים של ויתור/ניגוד, הוספה, סיבה ותוצאה "משפט הנושא" או הרעיון המרכזי בטקסט הכללות והסקת מסקנות מתוך המידע בעזרת זיהוי הקשרים בטקסטים המסר הכללי או התמה הכללית של הטקסט הקשר בין שתי דמויות הנושא המשותף ונקודות הדמיון והשוני בין שני טקסטים או יותר איתור ההקשרים והשימושים שעבורם המחבר כתב את הטקסט, קהל יעד ומטרה מיזוג של כמה חלקים מן הטקסט כדי לזהות רעיון מרכזי, להבין יחס או לפרש מילה או משפט ידיעה של המבנה הלוגי של הטקסט והבנתו קישור בין מסרים ומוטיבים בין-טקסטואליים זיהוי מאפיינים שונים בטקסט, כמו נקודת המבט של הכותב, האמינות והשימוש בהם בצורה מושכלת בעת הכתיבה השוואה ועימות של מידע מטקסטים שונים הסקת מסקנות בעקבות קריאת טקסט הערכת המסרים העולים מתוך הטקסט ונימוק עמדה ו/או הצעת זווית התבוננות אחרת ג. כתיבה (הבעה בכתב) כתיבת טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים כתיבה מגוונת ויצירתית: כתיבת חיבור, מכתב אישי, סיפור קצר, מילוי טפסים, כתיבה על סמך קריאה וכתיבת תיאור כתיבת הוראות הפעלה לכל מטרה ולכל נמען הבעת דעה בכל נושא נתון והצגת טיעון תוך כדי אישוש הדעה וחיזוקה על ידי נימוקים, דוגמאות והקשרים מתאימים כתיבת טענה מנומקת סביב נושא מסוים ארגון והצגה של רעיונות ומידע כתוב בנושאים שונים תוך כדי שימוש באוצר מילים, ידע לשוני, דפוסי שיח ומשלב לשוני המתאימים למטרה ולקהל היעד ד.ידע לשוני להכיר ולהבין את המערכת הלשונית – מבנים, תופעות ותהליכים בלשון ניתוח משפטים והבחנה בין סוגי משפטים זיהוי והכרת כללים דקדוקיים ותחביריים לפי תוכנית הלימודים זיהוי התפקיד התחבירי של כל החלקים (המילים) המרכיבים משפט נתון ידיעת רכיבי המילה: צורני גזירה (שורש ומוספית, בסיס ומשקל) שימוש בפעלים שונים מכל הבניינים בהקשרים השונים ידיעת צורני הנטייה של הפועל הכרת דגמי הנטייה בשמות – ביחיד, בזוג וברבים, בזכר ובנקבה בתבניות שונות שימוש תקין בשם המספר ניקוד המילים של טקסט מתאים לנלמד העשרת אוצר המילים הכרת מילים נרדפות על פי משלב והקשר זיהוי המשמעות ההקשרית של מילה נתונה, ביטוי או צירוף הרחבת אוצר המילים מהיכרות עם טקסטים חדשים ומתוך מודעות להקשר הטקסטואלי והחברתי-תרבותי שבו הן מופיעות יישום הידע הלשוני בהקשרים שונים ולמטרות שונותלתוכן הדף להדפסה