אמהרית לחטיבה עליונה אמהרית לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודיםמיומנויות קוגניטיביותאוריינות מידע ומדיה – לדלות מידע ולעשות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובמאגרי מידע ממוחשבים ובאמצעי עזר מקוונים שוניםהבנה – לקרוא טקסטים פשוטים, בינוניים ומורכבים מתחומים שונים, להבין את הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטיםהערכה/חשיבה ביקורתית – להבחין בין דעה לבין עובדה במהלך עבודת החקר ולהביע דעה עצמית על נושאים מגווניםחקר – לחקור נושא שקרוב לעולמם של התלמידים בתחום השפה האמהרית או התרבות האתיופית בכלל ושל יהודי אתיופיה בפרט. לעודד את התלמידים להשתמש בכלים כמו ריאיון או שאלון, לסכם את הממצאים ולדווח למורהידע – לקרוא טקסטים פשוטים, בינוניים או מורכבים, להבין את התוכן ולהגיב אליהם בכתב ובעל פה בהתאםייצוג ידע – להציג ידע ומידע בכתב ובעל פה בפני קהלים שונים במגוון אמצעים בצורה בהירהיישום – ליישם את הידע הלשוני שנרכש ליצירת משפטים תקינים באמהרית ולכתיבתםניתוח – לנתח טקסטים בנושאים שונים, לזהות את הרעיונות המרכזיים שבהם, המסרים ונקודות המבטשאילת שאלות – לנסח שאלות תקינות מבחינה לשונית המותאמות למטרה ולקהל היעדמיומנויות בין-אישיותייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה עמדות, דעות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני הכיתה או קהלים שוניםמעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול באמהריתניהול שיח – לנהל שיח מתוכנן או ספונטני על נושאים שונים, כמו כן להגיב לשיח בהתאם לסיטואציה ולקהלשיתוף פעולה – לעבוד בקבוצה כדי להבין טקסטים ולאחר מכן להציג את הידע בפני הכיתהמיומנויות תוך-אישיותהכוונה עצמית – להציב יעדים בשיפור מיומנויות השפה השונות ובהרחבת אוצר מילים יוזמה – להעלות רעיונות שונות לתחרויות, למשחקים ולחידונים להעשרת הידע על השפה ועל התרבותמסוגלות – לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה באמהריתסקרנות – לגלות עניין וסקרנות בשפה האמהרית ורצון להרחיב את הידע בשפה מעבר לנלמד בכיתה לתוכן הדף להדפסה