אומנויות - מוזיקה לכיתה ג אומנויות - מוזיקה לכיתה ג ידע מה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים כל מה שנלמד בכיתות א-ב, המשך והרחבה א. האזנהנושאים מארגניםהבחנה בדומה: שילוב בין מרכיבים זהים ומרכיבים שונים ביצירה (כגון בנושא ווריאציות)הבחנה בין סיום "פתוח"-לא יציב לבין סיום "סגור"-יציב הבחנה בסימטרייה וא-סימטרייההבחנה בגלים של אנרגיה: הכנה-מאמץ-מימוש-דעיכה או התפרצותהבחנה בהיווצרות אנרגיה תוך כדי מאמץ (לנסות, לנסות – ולהצליח) הכרת מבנים מוזיקליים נוספים, כגון נושא ווריאציות וקונצ'רטויסודות שמיעה התומכות בהאזנההבחנה בתבניות מקצב חדשות: מקצב מנוקד, סינקופההבחנה ברגיסטרים זיהוי אופן התקדמות המלודיה (צעדים במרווחים קטנים או בקפיצות) הבחנה במרקם הבנוי ממנגינה וליווי הבחנה במרקם של שני קולות (קנון)זיהוי משקל (זוגי, משולש)הבחנה בין קולות בשירה (סופרן, אלט, טנור, בס; סולו ומקהלה)הכרת כלי הנגינה בכל אחת ממשפחות התזמורת הסימפוניתב. ביצועקוליהכרת רפרטואר שירים רחב ומגוון תוך כדי התייחסות לאינטונציה נכונה (עד אוקטבה), דיוק ריתמי והיגוי ברור שירת קנונים ומנגינה עם אוסטינטוהתייחסות לטקסט של שיר והקשר למרכיבים המוזיקליים התייחסות לאמצעי הבעה בשירה (דינמיקה, מפעם, מרקם ועוד) שירת סולפג' במסגרת סולם דיאטוני עד אוקטבהשירה תוך כדי היענות להנחיות ניצוחכליתזמור וליווי שירים בכלי הקשה ובקסילופונים, משמיעה ומתוך פרטיטורה ביצוע תבניות מקצב הכוללות חלקי שש עשרה, חצי מנוקד, סינקופה ג. יצירההבעה אישית וקבוצתית בדרכי ייצוג שונות בעקבות האזנה למוזיקהאלתור וחיבור קטעים מוזיקליים על פי התהליכים המוזיקליים שנלמדו (כגון זרימת אנרגיה, סימטרייה וא-סימטרייה) טבלאות קשר בין תהליכים מארגנים, אמצעי הלחנה ופיתוח מיומנויות מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה