מפתח הל"ב לכיתה ג מפתח הל"ב לכיתה ג ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. מעגל קשרי פרט-קבוצה – ערכים והתנהגויות דרכים לשיתוף ברגשות ובציפיות סביב מקומו של הפרט בקבוצה דרכים לשילוב הפרט בפעילות הפנאי הגדרת האתגרים והרווחים שמזמן מפגש בין שונים דרכים לניהול סכסוך (קונפליקט) תוך כדי שבירת קשר השתיקה ביטויי אחריות סביבתית תוך כדי התחשבות באחרים בהווה ובעתיד רווחים בנתינה והשפעותיה דרכים לשיתוף פעולה בין שונים ולחיזוק תחושת האחדות ביטויי כבוד בחיבור לסמלים רווחים וקשיים בעבודה בצוות סכנות לביטחון הרגשי-חברתי ולבטיחות הפיזית במפגש עם זרים ב. מעגל החיים הכיתתי – הכיתה כקבוצה חברתית הזדמנויות למלא תפקיד בכיתה ובביה"ס גילויי מעורבות באמצעות הנחיית תלמידים בחיבור לערכים מרכיבים שונים בהערכת המעורבות החברתית ג. מעגל החיים הבית ספרי – אקטואליה בחיי בית הספר דרכים לשיתוף ולהצגת מיומנויות האישיות – בחיבור לתחילת שנה דרכים לניהול סכסוכים ודילמות בחיי הקבוצה – בחיבור לגיבוש תקנון דרכים למימוש הזכות לבחור ולהיבחר לוועדה/מועצה ביטויי אחריות של השותפים (פוגע, נפגע, סביבה) בניהול סכסוכים באולם הספורט והמגרש גילויי אחריות בתחום הלימודי והחברתי – בחיבור לסיכום מחצית שנה דרכים למימוש העדפות אישיות וקבוצתית בציון חג הפורים בבית הספר משמעותם של טקסים עבור היחיד והחברה מסרים חברתיים-ערכיים ביצירות ספרותיות ביטויי צמיחה ובגרות – בחיבור לסיכום שנה ד. מעגל החיים הלאומי – ערכים בחג, במועד ובימי לוח דרכים להכנסת אורחים ולקבלת האחר (בחיבור לסוכות) ערכים ומסרים בחיבור לדמויות (רחל אימנו) דרכים לשיתוף במנהגים ובחוויותיו של הפרט בחג (בחיבור לחנוכה) ביטויי עזרה הדדית בחברת הילדים (בחיבור ליום הקדיש הכללי – יאנוש קורצ'אק) גילויי מעורבות בפנאי המשפחתי (בחיבור ליום המשפחה) מגוון דפוסי ההתנהגות של הזולת ("פנים רבות" – בחיבור לתחפושות בפורים) התנהגויות בטיחותיות בפעילות הפנאי (בחיבור למדורת ל"ג בעומר) ביטויי אחדות וערבות הדדית (בחיבור לשבועות) מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה