מפתח הל"ב מתוך אמונה לכיתה ג מפתח הל"ב מתוך אמונה לכיתה ג ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. הלימה לערכי מפתח הל"ב בממלכתי (בכל השנים) דרכים לשיתוף ברגשות, בציפיות, במחשבות ובשאלות המתעוררים בתחילת שנה דרכים לשיתוף בשונות במראה, בתחביבים, בצרכים, בתכונות, בהעדפות ובדעות היכרות עם ההזדמנויות למלא תפקיד בכיתה ובבית הספר היכרות עם מרכיבים שונים בהערכת המעורבות החברתית – בחיבור לסיכום שנה חשיבות השמירה על הכללים בפעילות המשותפת ותרומת הכללים לתחושת השייכות – בחיבור לגיבוש תקנון דרכים למימוש הזכות לבחור ולהיבחר לוועדה/מועצה, היכרות עם בחירות בבית הספר ומשמעותן דרכים למימוש הזכות לטעות, להיות מוגן ואהוב ולהשתתף בפעילות הפנאי האתגרים והרווחים שמזמן מפגש בין שונים דרכים לניהול כעסים, אי הסכמות וסכסוכים בחיי הקבוצה תוך כדי גילוי איפוק, אחריות ושבירת קשר השתיקה ביטויי אחריות של השותפים (פוגע, נפגע, סביבה) בניהול סכסוכים (קונפליקטים) בהפסקה, בדרך לבית הספר, באולם הספורט ובמגרש ביטויי אחריות בשמירה על סביבה נקייה, על צמחי הבר והעץ תוך כדי התחשבות באחרים בהווה ובעתיד היכרות עם תעודות שונות בחיי הפרט, מרכיביהן ומשמעויותיהן – בחיבור לסיכום מחצית שנה גילויי אחריות בתחום הלימודי והחברתי – בחיבור לסיכום מחצית שנה זיהוי הקבלה שבנתינה, הרווחים שבנתינה והשפעותיה גילויי נתינה מוחשית המתחשבת ברגשות הנמען דרכים לשיתוף פעולה בין שונים ולחיזוק תחושת האחדות ביטויי כבוד בבית הספר והשפעותיהם על הקבוצה ביטויי אחריות של הפרט להצלחת התוצר בעבודה בצוות ותרומתו לאווירה הלימודית והחברתית רווחים וקשיים בעבודה בצוות סכנות לביטחון הרגשי-חברתי ולבטיחות הפיזית בשכונה, בפעילות הפנאי והנופש ובמפגש עם זרים היבטים שונים בבקשת סליחה: דרכים, נמענים והשפעות – בחיבור ליום כיפור דרכים להכנסת אורחים ולקבלת האחר – בחיבור לסוכות מנהגים וחוויות הפרט בחג – בחיבור לחנוכה ביטויי אהבת חינם ושנאת חינם והשפעותיהם על השותפים – בחיבור לי' בטבת ביטויי עזרה הדדית בחברת הילדים – בחיבור ליום הקדיש מקומו של הפרט במשפחה ותרומתו לבית ולמשפחה – בחיבור ליום המשפחה כוחה של השמחה וגבולותיה – בחיבור לפורים היבטים שונים בקשרי חברות – בחיבור לארבעת הבנים בפסח משמעותם של הטקסים – בחיבור ליום הזיכרון ויום העצמאות גילויי כבוד כלפי שמו, גופו ורכושו של הזולת – בחיבור לל"ג בעומר כוחה של הענווה, משמעות הביכורים וביטויי אחדות וערבות הדדית – בחיבור לשבועות התנהגויות בטיחותיות בפעילות הפנאי – בחיבור למדורת ל"ג בעומר ב. אמונה (שנה ראשונה) 1. אמונה בריאת העולם על ידי הקב"ה וניהולו מאז ולתמיד השפעת האמונה על תחושת הביטחון של האדם 2. יושר ואמת היכרות עם מידת האמת כבסיס לכל המצוות דרכים ליצירת חברות המבוססת על יושר ואמת נזקי השקר והשלכותיו על החברה 3. שמחה השלווה והביטחון כמקור לשמחה איזהו עשיר – השמח בחלקו ההבדלים בין שמחה להוללות שמחה של מצווה היא שמחה אמיתית ג. גבורה (שנה שניה) 1. תשובה אחריות לתיקון ההתנהגות והודאה בטעות חרטה על התנהגות שלילית 2. גבורה גבורה נפשית לעומת גבורה גופנית הכוח של ההתגברות 3. טוהרת הלשון תרומתה של השפה הנקייה השפעות השפה על האווירה בבית ובכיתה החומרה של אמירה שלילית ד. אהבה (שנה שלישית) 1. ענווה ושליחות התכונות הטובות ותרומתן לסביבה 2. עין טובה ולימוד זכות חשיבות העין הטובה הקנאה והשפעותיה 3. חסד ונתינה העולם מושתת על חסד "כלי העבודה של החסד" (תשומת לב, אכפתיות וטוב לב) ביטויי החסד בחיי היום יום ה. ימים מיוחדים (בכל השנים) 1. ימי תשועה הקשר שבין עם ישראל לארצו מעלתה וקדושתה של ארץ ישראל הבטחת הארץ לאבותינו ולנו עד עולם קדושת ארץ ישראל וכללי ההתנהגות המחייבים כתוצאה מכך הכיסופים לארץ ישראל וההתעוררות לשוב לציון המנורה מלווה את עם ישראל בגלות ובגאולה 2. חמ"ד של חופש אחריות אישית בהכנת החופשה בניית לוח חופש והבנת חשיבותו מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה