תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ג תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ג ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםאהבת הדעת וחדוות הלמידה:גילוי עניין וסקרנות בסוגיות מרכזיות העולות דרך סיפורי חכמים מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים תוך דיון בערכי סובלנות, פלורליזם, דמוקרטיה, איסור לשון הרע, סכנת ההסתה בהקשר של יום הזיכרון ליצחק רבין כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה תוך כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד תוך ניהול שיח מכבד המאפשר השמעת דעות שונות סביב שאלות מוסריות צדק חברתי וערבות הדדית:מעורבות חברתית ואזרחית תוך גילויי אכפתיות לאור פתגמים ומקורות, כגון "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד", "טוֹבִים הַשְּׁנַיִם מִן-הָאֶחָד" מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה