מולדת, חברה ואזרחות לכיתה ג מולדת, חברה ואזרחות לכיתה ג מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות העברה ויישום – לעשות שימוש מושכל בידע שנלמד בתחום אחד לטובת תחומים אחרים חשיבה ביקורתית – להתבונן בעין ביקורתית ולנסח טיעונים מגוונים בתחום שמירת זכויות הפרט בחברה חשיבה יצירתית – להפעיל תהליכי חשיבה יצירתית בתחום החינוך הפיננסי חשיבה על חשיבה (מטה-קוגניציה) – לקיים הערכה על תהליכי החשיבה ביחס לאורח חיים בריא יצירת הכללות – לאסוף את פרטי המידע וליצור תמונה מקיפה של אירועים, קונפליקטים ודילמות ביחס לשמירה או אי שמירה על החוקים, אופן אכיפתם ותגובת הסביבה לאור ההתנהלות מיומנויות תוך אישיות אמפתיה – לגלות יכולת להרגיש ולהבין את האחר ביחס למחלוקות ומתחים בין רוב ומיעוט גמישות – לגלות גמישות והסתגלות ביחס להתמודדות אישית עם שינויים יוזמה – ליזום ולהעלות רעיונות מגוונים לאפשרות למילוי תפקידים שונים לאור חוזקות, חלומות ושאיפות אישיות מודעות רגשית – לזהות רגשות סביב ההתמודדות האישית עם שינויים והשפעותיה על הפרט בחיי היומיום מסוגלות והערכה עצמית – להאמין ביכולות להתמודד בהצלחה עם נושאים שונים כמו שמירת הזכויות של הפרטים בקבוצה בדרכי נועם סקרנות – לחוש חיבור רגשי תוך כדי גילוי סקרנות ועניין בנושאים, כמו מגבלות כלכליות ברמה אישית, משפחתית ולאומית, קביעת סדרי עדיפויות ודרכי התמודדות עם משאבים מוגבלים מיומנויות בין אישיות אחריות – לגלות אחריות קבוצתית בשמירה על הסביבה ובמניעת נזקים כתוצאה ממפגעים לסביבה מעורבות חברתית – להביע את עמדותיו, דעותיו והשקפת עולמו ביחס לזכויות וחובות החלים על כל מי שחי במדינת ישראל, לגלות אכפתיות ולפעול לקידום מכנה משותף בין אזרחי המדינה ניהול שיח מכבד – לנהל שיח מכבד עם הסובבים על אודות התנהלות של גופים ומוסדות ויכולתם להשפיע על איכות השירות עבודה בצוות – לגלות עניין במהלך עבודת הצוות, ליזום, לתכנן ולקדם את המשימה תוך התנדבות בקהילה שיתוף פעולה – לשתף פעולה בתהליך איסוף מידע ומיפוי מידע על אתרים, מקומות ומפעלים הממוקמים ביישוב מעבר למיומנויות במקצוע בכיתות נוספות כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד תוכן הדף להדפסה