עברית לכיתה ג עברית לכיתה ג מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים הישג נדרש 1 – האזנה ודיבור למטרות שונות הישג נדרש 2 – כתיבת טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים הישג נדרש 3 – הפקת טקסטים כתובים, תקינים מבחינה לשונית והולמים מבחינה תקשורתית הישג נדרש 4 – קריאת טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות הישג נדרש 5 – הפקת מידע ולמידה מטקסטים כתובים מסוגים שונים בתחומי דעת שונים הישג נדרש 6 – קריאה של יצירות ספרות מתקופות שונות ומסוגות שונות: התייחסות פרשנית להיבטיהן הרגשיים הערכיים, האסתטיים והחברתיים-תרבותיים הישג נדרש 7 – קריאת טקסטים מן המקורות היהודיים כחלק בלתי נפרד מהמורשת התרבותית היהודית ותוך כדי עמידה על ייחודם הלשוני הישג נדרש 8 – הכרה והבנה של המערכת הלשונית – מבנים, תופעות ותהליכים דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות הערכה / חשיבה ביקורתית – לבטא דעה אישית מנומקת במהלך דיון חשיבה רפלקטיבית – לזהות קושי בהבנתו את ההסבר ששמע ולבקש הבהרה נוספת ידע והבנה – לגלות משמעויות גלויות וסמויות ביצירה ספרותית ייצוג ידע – לשלב חומר חזותי ואמצעים גרפיים לצד טקסט כתוב להמחשה ולהרחבה של התוכן סינתזה / אינטגרציה – לקשור בין פרטי מידע בטקסט ומחוץ לטקסט וליצור הכללות רלוונטיות מיומנויות תוך אישיות התמדה – לגלות התמדה במהלך ביצוע של משימת קריאה או כתיבה מאתגרות מודעות רגשית – לזהות רגשות של דמויות ספרותיות על סמך מעשיהן או דבריהן מסוגלות – לחוש ביטחון ביכולתו לקרוא קריאה שוטפת, קולית או דמומה של טקסטים מתאימים לגילו סקרנות – לגלות עניין בנושאים הנלמדים, לשאול ולקרוא כדי להרחיב את ידיעותיו מיומנויות בין אישיות מעורבות חברתית – לגבש דעה מנומקת ביחס לסוגיה חברתית שעלתה בכיתה ניהול שיח – להקשיב לאחר ולהגיב לעניין ובאופן הולם רגישות לזולת – לגלות אמפתיה כלפי האחר לאור הבנת הקושי של הדמויות ביצירה ספרותית שיתוף פעולה – לקחת חלק במשימה משותפת תוך כדי כיבוד תפקידם של חבריו לקבוצה מעבר למיומנויות במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה