מורשת ודת למגזר הערבי לכיתה ג מורשת ודת למגזר הערבי לכיתה ג ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. יסודות האמונה אמונה שאין מי שראוי לעבודת האדם בצדק זולת אלוהים ישתבח ויתעלה הבנת משמעות של שניים מכינויי אלוהים: הבורא והיוצר/המעצב הבחנה בין חלק מתכונות המלאכים אמונה שמספר השליחים והנביאים שהוזכרו בקוראן הוא עשרים וחמישה, וביניהם חמשת בעלי הכוח וההתמדה, והבחנה בחלק מתכונותיהם ב. לימודי הקוראן הקוראן הקדוש הוא דברי אלוהים חיים והורד/נמסר על ידי הנביא מוחמד עליו התפילה והשלום באמצעות המלאך גבריאל בשלבים. הוא מתחיל בסורת הפתיחה (1) ומסתיים בסורת בני אנוש (114). יישום חלק מכללי הקריאה הנכונה בקוראן, כגון הגיית האות בצורה מובלטת ובהדגשה, הגיית האות בצורה עדינה ורכה (דרך החיקוי) והאִנְפּוּף (הגייה דרך האף) למידה שהקוראן הקדוש נכתב כולו על קלף או דברים אחרים שהיו קיימים דאז. הקוראן לא קובץ כספר בחיי הנביא, אך מאות מחברי הנביא ידעו אותו בעל פה הבנה ולמידה בעל פה של הסורות: ליל אלקדר (97), הפיל (105), הסעד (107), ההולמת (101), השמש (91) הבנה ודקלום של הסורות: הלילה (92), חבל הארץ (90), השחר (89), הכובשת (88), העליון (87) האזנה והבנה של הפסוקים: פסוק הכיסא (סורת הפרה, פסוק 255), הפסוקים האחרונים מסורת ההגליה (59) ג. לימודי החדית' החדית' הוא כל אמירה או עשייה של הנביא עליו התפילה והשלום או שאמרו או עשו אחרים, והוא אישר על ידי הסכמה או שתיקה. חשיבות ההליכה בדרכו של שליח אללה עליו התפילה והשלום ניתוח הסיבות לאי תיעוד הסונה בימי הנביא ובתקופת הח'ליפים הראשונים הבנה ולמידה בעל פה של החדית'ים שלהלן: "ביקוש הדעת..", "האסלאם עומד על חמישה יסודות...", "מי שמרמה אינו נמנה עלינו", "לא נמנה עלינו מי שאינו מרחם על הקטנים..", מי שמאמין בבורא עולם וביום הדין..." ד. פיקה – הלכה מה מבטל או מסיר את ההיטהרות, כללי רחיצת היציאות במים כדי להיטהר לאחר עשיית צרכים, מכללי ההיטהרות שכוללת הפניית בקשה ומשאלה לבורא עולם הגורמים לביטול הצום הזכאים לקבלת הזכאת – הצדקה (העני והמסכן) העומרה: משמעותה וזמניה ה. הביוגרפיה של הנביא – הסירה הכרה והבנה של חלק מתכונות ומידות הנביא עליו התפילה והשלום (אמירת אמת ונאמנות) הכרת סיפור עיסוקו במסחר בכספה של ח'דיג'ה שתישא חסד מהבורא הכרת סיפור נישואיו עם ח'דיג'ה שתישא חסד מהבורא והכרת בניו ממנה ו. ערכים (טהרת הנפש) יישום הליכות בקשת רשות בתוך הבית ומחוצה לו הקפדה על אמירת התפילות והתחינות לפני הכניסה לבית והיציאה ממנו ועל ידיעתן בעל פה שמירה על כבוד השכן וקרובי המשפחה וזכויותיהם הכרה ויישום הליכות הלבוש והעמידה בפני המראה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה