אומנויות - אומנות חזותית לכיתה ו אומנויות - אומנות חזותית לכיתה ה ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. מושגי יסוד בשפת האומנות ציור: תיאור ריאליסטי, תיאור רחוק מהמציאות, משיכת מכחול, כתמיות, הסמלה, חומריות, טקסטורה, תורת הצבעים, אור-צל, הסתרה, תבליט, קולאז', הדפס אומנותי, פרספקטיבה פיסול: מיצג, מיצב, חלל, מסה, רישום בחלל, רדי-מייד, הצבה, חומריות, טקסטורה צילום: צילום ישיר, צילום מבוים, מדיה דיגיטלית, וידאו והדימוי הנע, הנפשה (אנימציה), סטופ-מושן ב. תכנים רעיוניים פילוסופיים: אהבה, בדידות, געגועים, שמחה, זיכרון אישיים: פורטרט עצמי, דיוקנאות משפחתיים, חברות אנושיות שונות, אוספים, תחביבים מדעיים-טכנולוגיים: תרבות חזותית, המחשב, רשתות חברתיות, פרסומות, עיצוב חברתיים: התייחסות לשונות, רב-תרבותיות, אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים תרבותיים-לאומיים: סיפורים היסטוריים, נוף מקומי, מורשות, לאומים, דתות ותרבויות בישראל ג. שאילת שאלות שאלות היחיד: לשאול שאלות הנוגעות לחייו, לעולמו ולמשפחתו באמצעים אומנותיים מורכבים שאלות הקבוצה: לנהל דיאלוג פרשני מקשיב ומכבד עם תלמידים אחרים בנוגע ליצירות אומנות שאלות הנוגעות לאומנות ולתרבות: להכיר אומנויות ותרבות חומרית-עיצובית של מגוון התרבויות הקיימות בישראל וליצור בהשראתן שאלות האזרח: להתייחס לדילמות אזרחיות בביטוין האומנותי ולהגיב אליהן באמצעות התבוננות, פרשנות, יצירה שאלות האדם: לעסוק בחשיבה על שאלות אוניברסליות ופילוסופיות בביטוין האומנותי וליצור בהשראתן שאלות אקטואליות: להגיב לדימויים חזותיים של חיי היומיום באמצעות שיח פרשני ויצירה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א| כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה