מתמטיקה לכיתה ו מתמטיקה לכיתה ו ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. שברים מעבר משברים למספרים מעורבים ולהיפך פעולות בשברים פשוטים מיקום שברים – פשוטים ועשרוניים - על ישר המספרים השלמה וחקר סדרות של שברים מציאת חלק משלם שאלות הכוללות ייצוגים שונים של מספרים פעולות בשברים עשרוניים מעבר מהייצוג העשרוני לייצוג כשבר פשוט ב. אחוזים אחוז כשם אחר למאית מציאת חלק מכמות – הנתון באחוזים – בתרגילי חישוב ובמצבים פשוטים משימות חקר העוסקות בפעולות בשברים פשוטים, בשברים עשרוניים ובאחוזים ג. יחס מציאת יחס, השוואת יחסים, מציאת נתון חסר במצבים המבוססים על יחסים בין מספרים קטנים – גם באמצעות ייצוג היחס כשבר חלוקת כמות לפי יחס נתון שאלות של יחס ושל קנה מידה ד. מידות עשרוניות מעברים בין יחידות מידה עשרוניות שונות ה. קנה מידה שאלות של יחס ושל קנה מידה ו. מספרים ופעולות – הרחבה והעמקה, שאלות כוללות (אינטגרטיביות) מעברים בין ייצוגים שונים של מספרים: מספרים טבעיים, שברים פשוטים, שברים עשרוניים, אחוזים פעילויות המצריכות ראייה כוללת של המספרים שנלמדו (הטבעיים, השברים, העשרוניים, האחוזים) כמערכת עקבית אחת שאלות רב שלביות עם ייצוג מעורב של מספרים ז. שאלות כוללות (אינטגרטיביות) שאלות דו-שלביות ורב- שלביות במספרים טבעיים שאלות תנועה והספק ח. חקר נתונים וניתוח סיכויים שכיחות, שכיחות יחסית ניתוח סיכויים שימוש במונח "יותר סביר" תוך הישענות על חישובי שכיחות יחסית. שימוש ראשון במונח "הסיכוי הוא..." ט. גופים גופים: ניתוח תכונות, פריסות הכרת המונחים: מנסרה, פירמידה, גליל, חרוט, מעטפת, מקצוע, בסיס הגליל, בסיס החרוט בסיס הפירמידה, בסיסי המנסרה י. מדידות שימוש בנוסחאות שטח העיגול והיקפו בתרגילים ובשאלות הכרת המונחים: מעגל, עיגול, מיתר, רדיוס, קוטר חישובי נפחים של תיבות וגלילים שימוש בנוסחה לחישוב נפח מנסרות על פי שטח הבסיס והגובה הכרת יחידות נפח: סמ"ק, מ"ק, ליטר יוזמים ומיישמים - מתמטיקה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה