מפתח הל"ב לכיתה ו מפתח הל"ב לכיתה ו ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. מעגל קשרי פרט-קבוצה – ערכים והתנהגויות: דרכים לשיתוף בציפיות, בקשות והצעות ביחס לכיתה כקבוצה חברתית דרכים למימוש זכויות התלמידים דרכים לשיתוף בשונות במנהגים ובמסורות דרכים לניהול סכסוך תוך כדי בחינת זוויות ראייה שונות ביטויי אחריות התורמים לשמירה על "טבע בר קיימא" הזדמנויות לנתינה מסוגים שונים בסביבה הקרובה והרחוקה כבוד לסמלים תוך כדי בירור המשמעויות במישור הלאומי סוגיות חברתיות הקשורות לעבודה בצוות סכנות לביטחון הרגשי-חברתי ולבטיחות הפיזית במסיבות ב. מעגל החיים הכיתתי – הכיתה כקבוצה חברתית: הזדמנויות למלא תפקיד בכיתה, בבית הספר ובקהילה מרכיבים שונים בהערכת המעורבות החברתית דרכים לשיתוף במסרים חברתיים-ערכיים בדגש על התוכן ואופן ההצגה אחריות הדובר והמאזינים בשיח החברתי-ערכי ג. מעגל החיים הבית ספרי – אקטואליה בחיי בית הספר: דרכים להעמקת ההיכרות עם החברים בכיתה כללים והסכמות התורמים ליחסים החברתיים – בחיבור לתקנון הכיתתי ביטויי מחויבות של התלמידים המייצגים את חבריהם בוועדות הבית ספריות ביטויי אחריות של השותפים (פוגע, נפגע, סביבה) בניהול סכסוכים המתעוררים במילוי תפקיד דרכים לקביעת מטרות חברתיות ולימודיות – לקראת מחצית שנה דרכים לציון חג הפורים בכיתה ובבית הספר עם שמירה על גבולות טקסים שונים בחיי האדם ומשמעותם – בחיבור לטקסי יום הזיכרון ויום העצמאות דפוסי התמודדות במצבי פרידה וסיום מבית הספר היסודי ד. מעגל החיים הלאומי – ערכים בחג, במועד ובימי לוח: ביטויי אחריות בהתנהגות הפרט והקבוצה – בחיבור ליום כיפור ביטויי מעורבות חברתית של מנהיגים – בחיבור ליום הזיכרון ליצחק רבין דרכים למימוש "אורו" (ייחודו) של כל חבר בקבוצה ואחריות הקבוצה לאפשר זאת – בחיבור לחנוכה התמודדויות של ילדים בשואה – בחיבור ליום הקדיש הכללי מעורבות ילדים בקידום נושאים חברתיים במדינה – בחיבור ליום ההולדת של הכנסת ערכים בדמותו של המנהיג – בחיבור לציון יום פטירתו של מנחם בגין השיח הבין דורי בחג ומאפייניו במשפחות השונות – בחיבור לפסח היבטים של זיכרון ותקומה בחיי העם היהודי – בחיבור ליום הזיכרון לחללי צה"ל מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה