מפתח הל"ב מתוך אמונה לכיתה ו מפתח הל"ב מתוך אמונה לכיתה ו ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. הלימה לערכי מפתח הל"ב בממלכתי (בכל השנים) דרכים להצגה עצמית בתחילת השנה בדגש על חוזקות, צרכים, ציפיות דרכים לשיתוף בשונות בדעות, במסורות ובכישרונות דרכים לשיתוף במשאלות ובבקשות ביחס למערכות היחסים בקבוצה חוזקות המסייעות במילוי תפקיד – בחיבור לבחירות לוועדה/מועצה אחריות הדובר והמאזינים בשיח החברתי-ערכי ביטויי אחריות בדגש על חיסכון במים, מִחזור וטבע בר קיימא ביטויי אחריות של השותפים (פוגע, נפגע, סביבה) בניהול סכסוכים בבית הספר ובסביבה הווירטואלית דרכים למימוש צורכי הפרט עם הימנעות מפגיעה בצורכי הכלל דרכים למימוש הזכות לקבל עזרה נתינה מסוגים שונים: מילולית, מוחשית ומופשטת גילויי נתינה המתחשבת ביכולות הנותן ובצורכי המקבל השפעות הנתינה על רגש השמחה אצל הנותן דרכים לשמח אחרים התנהגויות התורמות לתחושת השייכות והאחדות – בחיבור לפסח ביטויי אחדות בהתכנסות המשותפת – בחיבור לעלייה לרגל בשבועות הזדמנויות להשפעה ול"הטבעת חותם" בכיתה ובחברה – בחיבור לסיכום שנה דרכים לקביעת מטרות חברתיות ולימודיות – לקראת מחצית שנה דרכים לציון חג הפורים בכיתה ובבית הספר עם שמירה על גבולות ביטויי זיכרון ואחדות בטקס – בחיבור ליום הזיכרון ויום העצמאות סכנות לביטחון הרגשי-חברתי ולבטיחות הפיזית בים ובבריכה, במסיבות ובסביבות שונות דפוסי התמודדות במצבי פרידה וסיום – בית הספר היסודי שיקולי הדעת בתכנון פעילות הפנאי בקיץ – בחיבור ליציאה לחופשה ב. אמונה (שנה ראשונה) אמונה בריאת העולם על ידי הקב"ה וניהולו מאז ולתמיד השפעת האמונה על תחושת הביטחון של האדם יושר ואמת היכרות עם מידת האמת כבסיס לכל המצוות דרכים ליצירת חברות המבוססת על יושר ואמת נזקי השקר והשלכותיו על החברה שמחה השלווה והביטחון כמקור לשמחה איזהו עשיר – השמח בחלקו ההבדלים בין שמחה להוללות שמחה של מצווה היא שמחה אמיתית ג. גבורה (שנה שנייה) תשובה אחריות לתיקון ההתנהגות והודעה בטעות חרטה על התנהגות שלילית גבורה גבורה נפשית לעומת גבורה גופנית הכוח של ההתגברות טוהרת הלשון תרומתה של השפה הנקייה השפעות השפה על האווירה בבית ובכיתה החומרה של אמירה שלילית ד. אהבה (שנה שלישית) ענווה ושליחותהתכונות הטובות ותרומתן לסביבה עין טובה ולימוד זכות חשיבות העין הטובה הקנאה והשפעותיה השיפוטיות והשפעותיה חסד ונתינההעולם מושתת על חסד "כלי העבודה של החסד" (תשומת לב, אכפתיות וטוב לב) ביטויי החסד בחיי היום יום ה. ימים מיוחדים (בכל השנים) ימי תשועה הקשר שבין עם ישראל לארצו מעלתה וקדושתה של א"י הבטחת הארץ לאבותינו ולנו עד עולם קדושת א"י וכללי ההתנהגות המחייבים כתוצאה מכך הכיסופים לארץ ישראל וההתעוררות לשוב לציון המנורה מלווה את עם ישראל בגלות ובגאולה חמ"ד של חופש הבנה מהי חירות אמיתית אחריות אישית בהכנת החופשה בניית לוח חופש והבנת חשיבותו מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה