תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ו תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ו ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. הציר האורייני - פרשה ומדרשהּ היכרות עם פרשת השבוע כטקסט מכונן ומשמעותי בסדר היום היהודי ועם דרכי פרשנותה המשתנות לאורך הדורות: מפרשנות מסורתית לפרשנות מודרנית, היכרות עם מנהג הקריאה בתורה ועם טעמי המקרא ב. ציר מעגלי חיים וחברה – עצמאות אישית ולאומית לימוד קטעים מגוונים העוסקים באתגרי "גיל המצוות", במובן הרחב שלו, והעמקה במשמעות של עצמאות ואחריות אישית; עיסוק בקשר שבין אחריות אישית לאחריות לאומית עם העמקה במגילת העצמאות כטקסט מכונן של מדינת ישראל ג. ציר לוח השנה היהודי-ישראלי העיסוק במועדים ייעשה בדגש על ערך המסורת והחידוש. שמחת תורה – היכרות עם התהוות החג, הערכים שעולים ממנו והמשמעות של שמחת תורה כחג תחילת מחזור קריאה התורה מחדש חנוכה – עיסוק בגלגולי החג, מנהגיו וסמליו, המשמעות של חנוכה כחג מתפתח ומתחדש (חג בעל צביון טבעי, דתי ולאומי), היכרות עם חגי אור וחושך בתרבויות העולם פורים – לימוד מגילת אסתר וחשיפה לסוגיות וערכים שעולים מן המגילה, כגון זהות יהודית, מעמד האישה, שמחה מול הוללות, סדרי שלטון ועוד פסח – גלגולו של מועד: מ"חג קציר" וסיפור יציאת מצרים ועד חג חירות לאומי בציונות, העמקה בערכים שעולים מן החג וההגדה: "והגדת לבנך", חירות ועוד מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה