גאוגרפיה - אדם וסביבה לכיתה ו גאוגרפיה - אדם וסביבה לכיתה ו ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. תבחינים לחלוקת הארץ לאזורים להבחין בין גבול טבעי, גבול פוליטי, גבולות בין אזורים לדעת למקם את ישראל במפת העולם ומפת המזרח התיכון להכיר את המושג "תבחין" לדעת להבחין בין תבחינים שונים שבעזרתם ניתן לבצע חלוקות אזוריות שונות להכיר את המבנה הפיזי של ארץ ישראל להכיר את חלוקת הארץ לאזורי משנה ולדעת למקם אותם על המפה לזהות את הקשר בין מושגי אקלים בסיסיים לבין חלוקת ישראל לאזורי אקלים להכיר היכרות ראשונית את מקורות המים של ישראל ולהבין כיצד תפוצתם מאפשרת את חלוקת הארץ לאזורי מזרע וישימון / אזורים שבהם יש מים זמינים / אזורים שבהם המים במחסור להסיק לגבי הקשר בין תבחינים פיזיים לבין הדגם היישובי וצפיפות אוכלוסייה להכיר מושגי יסוד בכלכלת ישראל – תחבורה, חקלאות, תעשייה, תיירות להבין את הקשר בין הדגם היישובי וצפיפות האוכלוסייה לבין מיקום תשתיות ענפי הכלכלה העיקריים ב. מאפיינים ייחודיים של אזורי הארץ הראשיים לדעת לנתח סוגיות יחסי אדם-סביבה בדרך של שאילת שאלות להתנסות בפתרון בעיות בסוגיות אדם-סביבה להסביר את קשרי הגומלין בין תנאים פיזיים לתפוצת תופעות אנושיות באזורי הארץ הראשיים להכיר לעומק את אזור מגוריהם ליישם תבחינים שונים שנלמדו דרך התבוננות בסוגיה מרכזית להכיר סוגיות יחסי אדם-סביבה בדרך של שאילת שאלות לקשר נושאים אקטואליים ללמידה בדרך החקר באזורם ג. ירושלים בירת ישראל להכיר בערכה של ירושלים כעיר בירתה של ישראל להבין את מיקומה הגיאוגרפי של ירושלים, את יתרונותיו ומגבלותיו להבין את ייחודה וחשיבותה של ירושלים בתולדות ישראל בעבר ובהווה להכיר בחשיבותה של ירושלים כסמל לאומי ואוניברסלי מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה