תנ"ך בחמ"ד לכיתה ו תנ"ך בחמ"ד לכיתה ו ערכים ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין ללימוד התורה, לעיסוק בערכים אמוניים וחברתיים (כמו: אמונה, קיום מצוות, רגישות לזולת, אמת, חסד, כיבוד הורים, אחריות וכדומה) העולים מן הכתובים ולרלוונטיות שלהם לעולמו ולחייומחויבות לערכי מדינת ישראלארץ ישראל, 'צדק צדק תרדוף', 'שופטים ושטרים', מוסר המלחמה, ירושלים – מקום אשר יבחר ה'.כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה כפי שהם באים לידי ביטוי בנושאים שנלמדו, 'שמע ישראל' קריאת האמונה, הכרות עם מצוות יסוד: תפילין, לימוד תורה, מזוזה וכו'כבוד האדם והמשפחה'קללת א-לקים תלוי' – אדם עשוי בצלם. צדק חברתי וערבות הדדית:מעורבות חברתית ואזרחית וסיוע לנזקקים לסעד – מצוות הענקה, הלוואה, מתנות עניים, זכויות פועל, שכר שכיר וכדו' מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה