מורשת ודת האסלאם לערבים לכיתה ו מורשת ודת האסלאם לערבים לכיתה ו ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. יסודות האמונה הבנת משמעות העדות (אלשהאדתאן) וחובות האמונה בה הבנת משמעות עוד שניים מכינויי הבורא: הבורא והשולט – ומה מחייבת אותנו היותו המושל, ומשמעות הכול יכול שאינו נזקק לאחרים – ומה שזה מחייב אותנו להיות נזקקים לו ולחסדו הבנה מהי חובת המוסלם לנביאים ולשליחים עליהם התפילה והשלום השוואה בין השכר למאמין לבין העונש לכופר אמונה בלב ובנפש כי הנביא מוחמד עליו התפילה והשלום הוא אחרון הנביאים ב. לימודי הקוראן הבנת משמעות מושג המתמסר לעבודת הבורא בקריאתו (מהקוראן) ודין קריאתו בתפילה ומחוצה לה הכרת דיני אמירת "אני חוסה באללה כנגד השטן" ודיני אמירת "בשם אללה הרחמן והרחום" וצורות כל אחת משתיהן הבנה ודקלום של הסורות שלהלן: המתעטף (73), המלכות (67), האדם (76), הרקעים (70), תחיית המתים (75) ג. לימודי החדית' הכרת משמעות שני המושגים: שרשרת המסירה – אלאסנאד (الاسناد) לבין התוכן/הטקסט מתן (של החדית') הכרת קובצי החדית' החשובים ביותר השוואה בין הקוראן לבין החדית' לבין החדית' מפי הקב"ה (קודסי) הבנה וידיעה בעל פה של החדית'ים שלהלן: "ירא אלוהים באשר תהיה...", "החסד הוא התנהגות טובה והחטא היא מה שזממה נפשך...", "הוי שליח אללה מי הוא האדם הראוי ביותר לזכות בטיב חברתי...", "אין מתכוננים לנסיעה (לרתום את הסוסים) ..." ניתוח משמעות החדית': "הכנתי עבור בני האדם הטובים והצדיקים ....", החדית' של מועאד' ד. פיקה – הלכה הכרת חלק מכללי הלבוש והקישוט (כיסוי החלק בין הטבור לבין הברכיים – לגבר, וכל הגוף לגבי האישה להוציא הפנים וכפות הידיים והרגליים, כללי הלבוש לגבר ולאישה) הכרת חשיבות הכוונה ותפקידה החשוב בפולחן ידיעה שבין גורמי ביטול ההיטהרות – מחזור הווסת ומקרה לילה – קֶרי, וידיעה איך להיטהר בשני המקרים השוואה בין סוגי המים וידיעה אילו מהם מתאימים להיטהר בהם השוואה בין תפילת הלילה שמספר כריעותיה אינו זוגי לבין תפילת הלילה המיוחדת למחצית השנייה של חודש הצום – תראויח מסקנה מהו דינו של מי שחייב להתפלל ואינו עושה זאת הגדרה במה חייב מי שלא עשה אחד מיסודות החובה או הרשות של התפילה הבחנה בין התירוצים המרשים לאדם לא לצום ברמדאן לבין החזרת ימי הצום (כאשר האדם לא צם בגלל מחלה או נסיעה) הבנת החובה בצדקה (הזכאת) מהסחורות הבנה על מי חלה חובת קיום מצוות החג' ה. הביוגרפיה של הנביא – הסירה הבנה וניתוח של אירועי שנת העצב (פטירתה של אשתו ח'דיג'ה) הכרת פניית הנביא עליו התפילה והשלום – אל אלטאאף הבנת משמעות נס המסע הלילי והעלייה לשמיים (אלאסרא' ואלמעראג') הכרת שתי שבועות האמונים לנביא באלעקבה (הראשונה והשנייה) ידיעה על ההגירה ממכה אל אלמדינה ו. ערכים (טהרת הנפש) הקפדה לנהוג בצניעות, ביישנות הקפדה על אמירת התפילות והתחינות לפנות בוקר ולפנות ערב והתמדה בהן התייחסות בין האדם לחברו – בעדינות, ברוך, באדיבות וברחמנות הערכת חשיבות הזמן וניצולו למעשים מועילים הישמעות לעצה טובה ולשיקול הדעת והבנת חשיבות עקרון ההתייעצות מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו לתוכן הדף להדפסה