מתמטיקה בכיתה ב מתמטיקה בכיתה ב ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. המספרים הטבעיים בתחום ה-1,000 מנייה וספירה ביחידות ובעשרות סדר במספרים דו-ספרתיים קריאה וכתיבה של מספרים עד 100 הכרת המונחים: יחידות, עשרות, מאות, ספרה, מספר, מספר חד-ספרתי, מספר דו-ספרתי, מספר תלת-ספרתי, מספר זוגי, מספר אי זוגי, מספר קודם, מספר עוקב ב. פעולות החשבון בתחום ה-100 או יותר חיבור וחיסור בתחום ה 100- במאוזן ובמאונך ידיעה בעל פה של עובדות החיבור (והחיסור) עד 20 שאלות חיבור וחיסור חד-שלביות ושאלות דו-שלביות מהסוג של איסוף שיש בהן יותר מפעולה אחת של חיבור או חיסור ביצוע משימות חקר הקשורות למספרים עד 100 והמיישמות פעולות חיבור וחיסור עד 100 יכולת המחשת תרגיל כפל ותרגיל חילוק כפולות של 1, 2, 3, 4, 5, 10 חקר של לוח הכפל חילוק ב-2 הכרת המונחים: גורמים, מכפלה שאלות כפל חד-שלביות ג. הרחבת תחום המספרים ישר המספרים הכרת השברים חצי ורבע ד. חקר נתונים איסוף, ארגון וייצוג ישיר של נתונים בדרכים שונות דיאגרמות עמודות המסורטטות על החלק החיובי של הצירים ה. מדידות השוואת שטחים, מדידת שטחים על ידי כיסוי או פירוק שימוש ביחידות מידה שרירותיות למדידת שטח מציאת היקף של צורות על ידי ספירת יחידות אורך הבחנה אינטואיטיבית בין שטח להיקף ובין יחידות שטח ליחידות אורך הכרת המונחים: שטח, היקף, יחידת שטח ו. גיאומטרייה בנייה ופירוק של גופים פשוטים באמצעי המחשה שונים מיונים לא פורמליים של גופים ניתוח מרכיבי גופים והכרת המונחים קודקוד, צלע, פאה הכרת המונחים (בנוסף לאלה מכיתה א): גופים, צורות, קובייה, תיבה, גליל, פירמידה, חרוט התאמת גופים לציורים או לתצלומים שלהם (במקרים פשוטים) הבחנה בדמיון ובשוני בין גופים ותיאור לא פורמלי שלהם ז. שיקוף או הזזה תכונות השיקוף סימטרייה (ביחס לישר) תכונות ההזזה יוזמים ומיישמים - מתמטיקה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה