מפתח הל"ב לכיתה ב מפתח הל"ב לכיתה ב ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. מעגל קשרי פרט-קבוצה – ערכים והתנהגויות דרכים לשיתוף ברגשות, במחשבות ובשאלות סביב התחלות שונות במעגל החיים דרכים למימוש הזכות להיות מוגן ואהוב דרכים לשיתוף בשונות בצרכים, בתכונות ובהעדפות האישיות גילויי אחריות של הפרט והקבוצה במניעת הסכסוך (קונפליקט) ובניהולו ביטויי אחריות בשמירה על צמחי הבר גילויי נתינה מוחשית המתחשבת ברגשות הנמען ביטויי כבוד לדגל והיכרות עם משמעויותיו במישור הפרטי והלאומי ביטויי אחריות של הפרט להצלחת התוצר בעבודה בצוות סכנות לביטחון הרגשי-חברתי ולבטיחות הפיזית בפעילות הפנאי והנופש ב. מעגל החיים הכיתתי – הכיתה כקבוצה חברתית הזדמנויות למלא תפקיד בכיתה ובביה"ס גילויי מעורבות באמצעות הנחיית תלמידים בחיבור לערכים מרכיבים שונים בהערכת המעורבות החברתית ג. מעגל החיים הבית ספרי – אקטואליה בחיי בית הספר דרכים לשיתוף בחפץ אישי כאמצעי להעמקת ההיכרות – בחיבור לתחילת שנה כללים הנותנים מענה לשונות והתורמים לתחושת השייכות – בחיבור לגיבוש תקנון דרכים לטיפוח הקשרים (אינטראקציות) וליצירת שיתופי פעולה עם תלמידים הממלאים תפקיד בביה"ס המסלול הבטוח לבית הספר ובחזרה התעודה ומשמעותה עבור הפרט – בחיבור לסיכום מחצית שנה היבטים הקשורים לבטיחות בתחפושת – בחיבור לציון פורים בבית הספר ביטויי כבוד בטקס הבית ספרי מסרים חברתיים-ערכיים ביצירות ספרותיות והרלוונטיות לחיי היומיום ביטויי הערכה כלפי חברים ובעלי תפקיד בבית הספר – בחיבור לסיכום שנה ד. מעגל החיים הלאומי – ערכים בחג, במועד ובימי לוח היבטים שונים בבקשת סליחה: דרכים, נמענים והשפעות (בחיבור לראש השנה ויום כיפור) מסרים חברתיים-ערכיים ביצירות ספרותיות ניסים ומשמעותם בחיי היומיום ואחריות הפרט והקבוצה (בחיבור לחנוכה) מקומו של הפרט במשפחה ותרומתו לבית ולמשפחה (בחיבור ליום המשפחה) היבטים בשנאת חינם והשפעותיה על השותפים (בחיבור לי' בטבת) כוחה של השמחה וגבולותיה (בחיבור לפורים) ביטויי מעורבות בחג (בחיבור לפסח) ביטויי כבוד בביה"ס והשפעותיהם על הקבוצה (בחיבור ליום ירושלים) כוחה של הענווה (בחיבור לשבועות) עבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה