כישורי חיים לכיתה ב כישורי חיים לכיתה ב ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. מודעות עצמית לגוף ולרגשות להכיר את איברי הגוף, את תגובותיו לאירועים חיצוניים ופנימיים ואת שפת הגוף כמביעה רגשות להכיר את החושים, ובאמצעותם להכיר את עצמם ואת האחרים להכיר את המשותף והשונה בין רגשות שונים ודרכי ביטוים לדעת שהנשימות משתנות במצבי חיים שונים – במאמץ, בהתרגשות, בעייפות, וכי השינויים קשורים לתחושות הגוף ולרגשות להכיר שיטות להרפיה והרגעה עצמית של הגוף ב. שמירה על הגוף להבין מהי היגיינה ולהכיר בתרומתה להגנה על הגוף מפני מחלות וזיהומים ולהרגשה טובה ונוחה להכיר בחשיבות התזונה הנכונה להתפתחות הגוף, לדעת מה הם רכיבי תזונה נכונים ולהכיר בחשיבות פעילות גופנית והרגלי אכילה נכונים להכיר חומרים וחפצים מסוכנים לגוף, לדעת מהי תרופה ולמה נועדה להבין את המושגים שימוש לטובה ושימוש לרעה בתרופות ולדעת ששימוש בתרופה שלא מטעמי בריאות – אינו נכון ויכול לגרום לנזק ג. שמירה על המרחב האישי להבחין בין נגיעות לגיטימיות רצויות וחשובות לבין נגיעות שגם אם הן נעימות – הן אינן מתאימות לדעת להבחין בין התחושות שמתעוררות כתוצאה מנגיעות מתאימות לבין הרגשות שמתעוררות מנגיעות שאינן מתאימות לדעת שמותר ורצוי לדחות נגיעות שאינן מתאימות לדעת כי סוד המסתיר פגיעה בילד או מבוגר – הוא סוד רע ולא רצוי לדעת שחייבים לספר ולשתף בסוד רע על מנת להפסיק את הפגיעה ד. התחלקות עם חברים לדעת להקשיב לזולת/לחבר לדעת להראות לזולת/לחבר כי הקשיבו והבינו את מסריהם לדעת לעזור לזולת/לחבר לפתור בעיות להבין שבקשת עזרה – אינה מעידה על חולשה להכיר בחשיבות הרגישות וההקשבה לצרכים של האחרים בקבוצה/בכיתה להכיר בחשיבות שיתוף פעולה ונתינה ה. תקשורת מילולית ואלימות לדעת לזהות מה הן מילים פוגעות ומעליבות לדעת לנהל כעס ולמתן את עוצמתו על ידי דיבור פנימי שיקטין את עוצמת ההשפעה השלילית לדעת שכעס הוא רגש טבעי ולגיטימי, אך יש לבטאו באופן מותאם שאינו פוגע בזולת לדעת למצוא פתרונות יצירתיים לקונפליקטים ו. מניעת אלימות באמצעות טיפוח יחס כלפי בעלי חיים להבין את החשיבות שבפיתוח רגישות לתחושות האחר והחלש, בעל החיים ובני האדם להבין שמה שנראה כמשחק או צחוק עלול לעיתים לגרום לכאב פיזי ולסבל להבין את ההבדל בין מעשה שובבות ואלימות לדעת שאמפתיה לזולת מבוססת על הקשבה לזולת ויכולת "לשים עצמו בנעלי הזולת" ז. זיהוי והתמודדות עם מצבים מסוכנים לדעת לזהות אירועים אסורים ומסוכנים לדעת לבחון מצבי סכנה מראש ולהבין כיצד לנהוג בהם לדעת להימנע ממצבים שיש בהם סכנה ח. למידה לדעת אילו דרכים, מקורות ומסגרות ללמידה קיימים לדעת מה מסייע ומה מקשה עלינו בלמידה לדעת מה חלקנו ואחריותנו בלמידה ט. מתמודדים עם בעיות ומקבלים החלטות להבין שעל כל מצב ניתן להתבונן בדרכים שונות להבין שיש חלופות אחדות להתמודד עם בעיה נתונה לדעת שבכל החלטה ישנה בחירה בין אפשרויות שונות לדעת שכל בחירה כרוכה בוויתור אך גם ברווח לדעת להבחין בין דברים שקל לבחור ביניהם לבין דברים שקשה לבחור ביניהם י. התנהלות מיטבית ומניעת פגיעה ברשת להכיר עקרונות וכללים לשיח חיובי ומכבד המתנהל באמצעות כלים דיגיטליים להבין שבאמצעות ציורים, סמלים ותמונות ניתן להביע רעיונות, מחשבות ורגשות מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א| כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה