עברית לכיתה ב עברית לכיתה ב מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים הישג נדרש 1 – האזנה ודיבור למטרות שונות הישג נדרש 2 – כתיבת טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים הישג נדרש 3 – הפקת טקסטים כתובים, תקינים מבחינה לשונית והולמים מבחינה תקשורתית הישג נדרש 4 – קריאת טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות הישג נדרש 5 – הפקת מידע ולמידה מטקסטים כתובים מסוגים שונים בתחומי דעת שונים הישג נדרש 6 – קריאה של יצירות ספרות מתקופות שונות ומסוגות שונות: התייחסות פרשנית להיבטיהן הרגשיים, הערכיים, האסתטיים והחברתיים-תרבותיים הישג נדרש 7 – קריאת טקסטים מן המקורות היהודיים כחלק בלתי נפרד מהמורשת התרבותית היהודית ותוך עמידה על ייחודם הלשוני הישג נדרש 8 – הכרה והבנה של המערכת הלשונית – מבנים, תופעות ותהליכים דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות חשיבה ביקורתית – לבחון את איכות הטקסט שכתב ולהעריך אותו יחסית למטרות הכתיבה שלו חשיבה רפלקטיבית – להיות מודע לאופן השתתפותו ולמידת תרומתו לדיון בקבוצה ידע והבנה – לזהות את המסר בסיפור שקרא ולנסח אותו בעל פה במילים שלו ייצוג ידע – להציג קשר בין רעיונות בדרכים מגוונות סינתזה/אינטגרציה – לקשור בין פרטי המידע בטקסט וליצור הכללות רלוונטיות מיומנויות תוך אישיות התמדה – לגלות התמדה במהלך הביצוע של משימות קריאה או כתיבה מאתגרות מודעות רגשית – לזהות רגשות של דמויות ספרותיות על סמך מעשיהן או דבריהן מסוגלות – לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף קריאתו סקרנות – לגלות עניין פנימי בלמידה ורצון להרחיב את ידיעותיו מיומנויות בין אישיות מעורבות חברתית – לגבש דעה מנומקת ביחס לסוגיה חברתית שעלתה בכיתה ולנסות להתמודד עמה ניהול שיח – לנהל שיח מכבד עם הסובבים אותו ולהבהיר היטב את כוונתו רגישות לזולת – לגלות אמפתיה כלפי האחר לאור הבנת הקושי של הדמויות ביצירה ספרותית שיתוף פעולה – לבצע מטלה קבוצתית בתיאום עם חבריו מעבר למיומנויות במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה