תנ"ך בחמ"ד לכיתה ב תנ"ך בחמ"ד לכיתה ב ערכים ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםאהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין ללימוד התורה, לעיסוק בערכים אמוניים וחברתיים (כמו: אמונה, קיום מצוות, רגישות לזולת, אמת, חסד, כיבוד הורים, אחריות וכדומה) העולים מן הכתובים ולרלוונטיות שלהם לעולמו ולחייומחויבות לערכי מדינת ישראל'לך לך', אברהם אבינו העולה הראשון, מקור זיקת עם ישראל לארץ ישראל. . כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה כפי שהם באים לידי ביטוי בנושאים שנלמדו, כמו אברהם מייסד האומה ומבשר האמונה, אבות האומה, הקשר לספר הספריםצדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות, עזרה וחסד לזולת לאור פעולותיו של אברהם למען לוטטעויות וותשובה, תשובת האחים על מכירת יוסף, ההשלמה - יוסף אינו נוטר טינה מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה