מתמטיקה לחרדים לכיתה ד מתמטיקה לחרדים לכיתה ד ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. השבר הפשוט זיהוי וסימון חלק של שלם (במודלים שעבדו בהם בכיתה) מציאת שמות שונים לשבר (במודלים שעבדו בהם בכיתה) מציאת חלק של כמות (במודלים שעבדו בהם בכיתה) מיון שברים לשלוש קבוצות (גדולים מ-1, קטנים מ-1 ושווים ל-1) מציאת שברים גדולים משבר נתון, למשל: גדולים מחצי, קטנים מחצי הכרת המונחים: מונה, מכנה, קו-שבר השוואת שברים במקרים פשוטים (שווי מונים, שווי מכנים) פעולות חיבור וחיסור שברים על סמך פעילות בעצמים או על סמך הכרת שמות שונים של השבר,במקרים פשוטים ב. המספרים הטבעיים עד מיליון קריאה וכתיבה של מספרים בתחום המיליון ביצוע מטלות המעידות על הבנת המבנה העשרוני ג. ישר המספרים מיקום מספרים טבעיים על הישר ד. פעולות החשבון חיבור, חיסור וכפל מספרים בתחום ה-1,000 בדרכים שמוכרות לתלמיד ולאו דווקא באלגוריתם המסורתי (פעולות במספרים גדולים יותר ייעשו במחשבון) חילוק – גם עם שארית – בתחום ה-100 אומדן והערכת תוצאות של פעולות במספרים פתירת תרגילים שעושה שימוש בסדר הפעולות ובסוגריים זיהוי מספרים פריקים וראשוניים הכרת המונחים: מיליון, מספר עוקב, מספר קודם, מספר ראשוני, מספר פריק שאלות רב שלביות ה. חקר נתונים וניתוח סיכויים קריאת דיאגרמה ובניית דיאגרמה ו. צורות וגופים חקירת תכונות מצולעים ובמיוחד ריבוע ומלבן תיבות: זיהוי ובנייה שלהן, ניתוח מרכיביהן התאמה בין פריסה לתיבה ביצוע מטלות הדורשות יכולת חזותית (מקרים פשוטים) הכרת המונחים: תיבה, קובייה, קדקוד, צלע של גוף (מקצוע), פאה, פריסה, אלכסון, משולש ישר זווית, משולש קהה זווית, משולש חד זוויות, משולש שונה צלעות, משולש שווה שוקיים, משולש שווה צלעות, ריבוע, מלבן, מקבילית, דלתון ז. סימטרייה זיהוי וחקירה של צורות סימטריות ח. מדידות מדידת שטח של מלבן ושל צורות המורכבות ממלבנים ביצוע פעילויות הקשורות בשטחים ובהיקפים של צורות ללא שימוש בנוסחאות ביצוע פעילויות של אומדן אורך ושטח הכרת המונחים: מידות אורך – מ"מ, ס"מ, מטר, ק"מ; מידות שטח – סמ"ר, מ"ר נפח תיבה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה