תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ד תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ד ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. הציר האורייני – פרקי אבות: 10 משניות שיילמדו באופן מעמיק ו-10 משניות שיילמדו באופן אקסטנסיבי (בעיקר בקיאות) ב. ציר מעגלי חיים וחברה – זמן יהודי-ישראלי: 15-10 מקורות מרכזיים שעוסקים בנושא עיצוב הזמן בלוח השנה העברי: אופן מופעיו הטבעיים, מחזורי היום הלילה, השבוע, החודש, השנה ועונותיה ג. ציר לוח השנה היהודי-ישראלי: העיסוק במועדים ייעשה בדגש על ערך הערבות הדדית סוכות ושמיני עצרת – משמעות החג, הבחנה בין סוכות, שמיני עצרת ושמחת תורה ט"ו בשבט – גלגוליו השונים של החג: מזמן המשנה ועד ימינו; המשמעות הסביבתית של החג יום הזיכרון לשואה ולגבורה – רקע היסטורי, לקחים היסטוריים, סיפורים אישיים, סיפורי חסידי אומות העולם, שירים שבועות – מגילת רות: הכרת הסיפור ועיסוק בביטויים של חסד במגילה, עיסוק במשמעויות השונות של החג: חג חקלאי, חג הביכורים וחג מתן תורה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה