אומנויות - תיאטרון בכיתה א אומנויות - תיאטרון בכיתה א ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. מהות התיאטרון להכיר את המדיום התיאטרוני ולדעת להבחין בין תיאטרון לבין מצבים שונים בחיי היומיום ב. שפת התיאטרון רכיבים בימתיים: להכיר את משמעותם והשפעתם של מושגים, כמו חלל תיאטרוני וחללים יומיומיים; תפאורה, אביזרי במה ועיצוב תפאורה; סוג התלבושת ואפיון הדמויות; להבחין בין מוזיקה לאפקטים קוליים ולהבין את הקשר בין הבחירות המוזיקליות לבין יצירת מצב רוח ואווירה רכיבים דרמטיים: לדעת לאתר את הנושא, הבעיה או הקונפליקט בסיפור, שיר או מחזה; לדעת לזהות את מקום וזמן ההתרחשות ולהבין את השפעתם על העלילה; להבחין בין מילים מתארות למפעילות; להבחין בין סוגי טקסט שונים ותפקידיהם; לדעת להבחין בין דמות לשחקן ולהצליח לזהות ולתאר את מאפייניה הפיזיים והרגשיים של הדמות ג. צפייה מושכלת בהצגות לדעת לצפות בהצגות תיאטרון; להשתמש באוצר מילים מתאים לפענוח ההתרחשויות האומנותיות; לדעת לנסח את החוויה הרגשית והאסתטית בצפייה בהצגה; לדעת לנסח את אמירת היוצרים ולהציע פרשנויות חלופיות ד. פרשנות ותוכן לדעת לזהות את הרעיון המרכזי בסיפור או במחזה ה. סוגי תיאטרון להיחשף לסוגי תיאטרון שונים; לדעת לספר סיפור ללא מילים; להכיר את המושג "הנפשה" ואת אופן יישומו מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה