אומנויות - מוזיקה בכיתה א אומנויות - מוזיקה בכיתה א ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. האזנהנושאים מארגנים הבחנה בין מנוחות לבין סיום הבחנה בין הגעה צפויה מראש לבין עצירה פתאומית הבחנה בין חלקים זהים וחלקים שונים או דומים ביצירה באמצעות המונחיםזהה-שונה-דומה הבחנה ראשונית של כיווניות – התרחקות ממרכז וחזרה אליוהבחנה בעוצמת אנרגיה (רבה-מעטה)הכרת מבנים מוזיקליים בסיסיים, כגון א-ב, א-ב-א, רונדו, ובית ופזמון (בשירים)הבחנה בזרימת אנרגיה (זורם-קטוע)יסודות שמיעה התומכות בהאזנההבחנה בפעמההבחנה בגובה הצלילים (גבוהים או נמוכים)הבחנה בכיוונים מלודיים שונים (קו מלודי עולה – קו מלודי יורד, קו מלודי גלי, חזרה על צליל)הבחנה במפעם (מהר–לאט, האצה-האטה) הבחנה במשכי צליל (קצר-ארוך)הבחנה בין צלילים מקוטעים לבין צלילים קשורים (סטקטו-לגטו) היכרות ראשונית עם משקלזיהוי הבדלים בולטים בדינמיקה (פיאנו, פורטה) ושינויים מדורגים (קרשנדו, דימינואנדו)הבחנה באופן הפקת הצליל והגוון הייחודי של כלי נגינה (מיתרים, נשיפה, הקשה)זיהוי כלי נגינה בולטים ביצירות הנלמדותזיהוי קולות אישה/גבר, מבוגר/ילד ב. ביצוע קוליהכרת רפרטואר רחב מותאם לגיל של נכסי צאן ברזל בזמר העברי, שירי חגים, מועדים ומעגל השנה ושירי עמים וביצועם בשירה אסתטיתשליטה ברמות דינמיקה שונות כאמצעי הבעה שירת סולפג' במסגרת סולם דיאטוני או פנטטוני (עד חמישה צלילים) כליליווי שירים בנגינה בכלי הקשה וקסילופונים נגינת תבניות ומקצבים בסיסיים בכלי הקשה (רבעים, שמיניות, חצי, הפסקה של רבע)נגינה לבד ובקבוצה תוך כדי שמירה על יציבות, שחרור ודרכי נגינה תקניות ומקובלות ג. יצירההבעה אישית בשירה, בנגינה, בתנועה, ברישום גרפי ובאלתור בעקבות האזנה למוזיקהפעילות אינטראקטיבית שיתופית התומכת ומגבירה את התהליך היצירתיחיפוש דרכים שונות להפקת צליל בכלי נגינה המוביל להבעה חופשית טבלאות קשר בין תהליכים מארגנים, אמצעי הלחנה ופיתוח מיומנויות מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה