מפתח הל"ב לכיתה א מפתח הל"ב לכיתה א ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. מעגל קשרי פרט-קבוצה – ערכים והתנהגויות שיתוף והשתתפות – דרכים לשיתוף ברגשות, במחשבות ובשאלות המתעוררים בתחילת שנה מעורבות חברתית – דרכים למימוש הזכות לטעות שונות – דרכים לשיתוף בשונות במראה ובתחביבים ניהול קונפליקטים – גילויי איפוק בניהול הסכסוך (קונפליקט) אחריות – ביטויי אחריות בשמירה על סביבה נקייה נתינה – זיהוי הקבלה שבנתינה כבוד – ביטויי כבוד בחיבור לסמלים עבודת צוות – תרומתו של הפרט לאווירה הלימודית והחברתית בעבודה בצוות ביטחון ובטיחות – סכנות לביטחון הרגשי-חברתי ולבטיחות הפיזית בשכונה ובסביבותי ב. מעגל החיים הכיתתי – הכיתה כקבוצה חברתית הזדמנויות למלא תפקיד בכיתה ובביה"ס גילויי מעורבות באמצעות הנחיית תלמידים בחיבור לערכים מרכיבים שונים בהערכת המעורבות החברתית ג. מעגל החיים הבית ספרי – אקטואליה בחיי בית הספר בעלי תפקיד וסביבות שונות בבית הספר – בחיבור לתחילת שנה חשיבות השמירה על הכללים בפעילות המשותפת – בחיבור לגיבוש תקנון בחירות בבית הספר ומשמעותן ביטויי אחריות של השותפים (פוגע, נפגע, סביבה) בניהול סכסוכים (קונפליקטים) בהפסקה תעודות שונות בחיי הפרט, מרכיביהן ומשמעויותיהן – בחיבור לסיכום מחצית שנה תחפושת בחיבור לציון פורים בבית הספר זיכרונות ורגשות המתעוררים בטקסים מסרים חברתיים-ערכיים ביצירות ספרותיות דרכים לשיתוף ברגשות ובמחשבות על אודות ההתפתחות האישית – בחיבור לסיכום שנה ד. מעגל החיים הלאומי – ערכים בחג, במועד ובימי לוח היכרות עם ברכות שונות והשפעתן על השותפים (בחיבור לראש השנה) דרכי התמודדות עם כעס ואי הסכמות (בחיבור ליום רבין) דרכי קבלת החלטות במצבים שונים (בחיבור לחנוכה) ביטויי אהבת חינם והשפעותיהם על השותפים (בחיבור לי' בטבת) רגשות והתנהגויות במערכות היחסים במשפחה (בחיבור ליום המשפחה) גילויי יוזמה בהתמודדות עם קשיים (בחיבור לפורים) היבטים שונים בקשרי חברות (בחיבור לארבעת הבנים בפסח) גילויי כבוד כלפי שמו, גופו ורכושו של הזולת (בחיבור לל"ג בעומר) משמעות הביכורים (בחיבור לשבועות) מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה