כישורי חיים לכיתה א כישורי חיים לכיתה א ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. היכרות עם עצמי במעבר ובשינוי לדעת מי הם חבריו לכיתה להכיר את מבנה בית הספר ולהתחיל לפתח תחושת שייכות למקום לדעת לזהות את הרגשות והמחשבות שלו ביחס לבית הספר להבין שהכיתה היא קבוצת שייכות וקשר ב. הכוונה עצמית במצב חדש לדעת מי הם בעלי התפקידים השונים בבית הספר ולתפוס אותם כדמויות מלוות, תומכות ומעשירות לדעת כיצד ניתן לפנות לעזרה מבעלי תפקידים "מתאימים" בבית הספר להכיר את החוקים בבית הספר ובכיתה ולהתנהל בהתאם להכיר את מגוון הרגשות המתעוררים בו במצבים שונים בביה"ס ג. פתרון בעיות להכיר ולהבין מצבי חיים חדשים שדורשים התמודדות להכיר ולהבין מגוון דרכי פתרון ותגובה למצבים שונים להבין שאדם מבוגר משמעותי יכול לעזור בפתרון בעיות להכיר דרכי פנייה לאדם המבוגר המשמעותי בעת הצורך ד. טובים השניים מן האחד – חברויות להכיר את תלמידי הכיתה להכיר דרכים שונות ליזום יצירת קשר לדעת מה הן התחושות המתלוות למצבים שונים בחברות להבין שהצורך בחבר או בכמה חברים הוא טבעי וכדאי להבין שיש חוויות נעימות וחוויות של מריבות וקושי בחברות להכיר בעובדה שיש דרכים מגוונות להתפייסות למרות הקושי להבין שמריבות בין ילדים הן בדרך כלל זמניות וקצרות ושלאחר מכן מתפייסים ה. המשפחה שלי לדעת מי הדמויות המשמעותיות במשפחה, המהוות בסיס לתמיכה להבחין במגוון דפוסי בילוי של ילדים במחיצת עצמם ועם בני משפחתם להכיר בחשיבותו של הזמן המשותף עם כל אחד מבני המשפחה להבין מהי משפחה גרעינית ומהי משפחה מורחבת לדעת ולהבין כי קיימים הרכבים שונים של משפחות ו. להיות תלמידים לדעת אילו יכולות וכישורים ללמידה יש לו כבר להבין אילו יכולות חדשות וכישורים נדרשים במעבר לבית הספר להבין כי תמיד ניתן לשכלל ולרכוש יכולות נוספות להתמודדות עם מצבים חדשים ז. להתמודד במצבי הצקה ואלימות לדעת כי אלימות אסורה ואינה לגיטימית להבין שניתן לפתור סכסוך ללא הפעלת אלימות להכיר דרכים שונות לפתרון סכסוכים ומריבות ללא אלימות ח. מפגש עם זרים ללמוד לזהות מצבי פיתוי לסיכון ללמוד ולהכיר מגוון כלים לשמירה על עצמו במצבי סיכון ט. אני וגופי לדעת מה שמות אברי הגוף ותפקידם לדעת מה הם גבולות הגוף והמרחב האישי להכיר את המושגים פרטי וציבורי לדעת מה הם מצבים שבהם יש חדירה למרחב האישי לדעת כי חשוב לפנות לעזרת מבוגר משמעותי בעת הצורך י. איך באים תינוקות לעולם? לדעת ברמה המותאמת לגילו – כיצד נוצר תינוק ברחם לדעת היכן גדל התינוק, ממה הוא ניזון ומהיכן הוא יוצא לדעת לזהות מה הם הרגשות הנלווים ליצירת ההיריון: קשר, אהבה, רצון משותף, קרבה לדעת כי היריון ולידה קשורים לעולם המבוגרים בלבד יא. התנהלות מיטבית ומניעת פגיעה ברשת להכיר ולדעת עקרונות וכללים לשיח חיובי ומכבד המתנהל באמצעות כלים דיגיטליים להבין שבאמצעות ציורים, סמלים ותמונות ניתן להביע רעיונות, מחשבות ורגשות מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה