אומנויות - מוזיקה לכיתה ה אומנויות - מוזיקה לכיתה ה נושאים מרכזיים א. האזנהכל פעילות מוזיקלית לימודית מובנית מחייבת חיבור קוגניטיבי רגשי עמוק.האזנה לרפרטואר מצטבר של יצירות מופת מתוך מגוון רחב יותר של סגנונות (ג'אז, מוזיקה יהודית, מוזיקה ערבית, מוזיקת עולם, מוזיקה מתרבויות שונות) והכרת הזיקה של היצירה המוזיקלית למלחין, לתקופה ולתרבות, סגנון, תזמור, מוזיקה וטקסט;פיתוח רגישות ורפלקציה לגבי התהליך הקוגניטיבי-רגשי בעת ההאזנה והבנה הדרגתית (בהתאם לגיל) של האמצעים שבהם משתמש המלחין ביצירתו; ייצוג היצירה המוזיקלית באמצעות תנועה, "מראות", רישום גרפי ועוד המשקפים את מהות היצירה; הכרת הזיקה של היצירה המוזיקלית למלחין, לתקופה, לתרבות, לסגנון, לתזמורת, למוזיקה ולטקסט;ארגון למידה סביב נושאים מתאימים לגיל, כגון – מהי מוזיקה, "שורשים" מוזיקליים, מוזיקה בחיי הקהילה, טעם מוזיקלי, מוזיקה וסרטים, מחזות זמר, מוזיקת מחאה, מוזיקה והומור, ממוזיקה עממית למוזיקה אומנותית ועוד.ב. ביצועביצוע קולי וכלי באמצעות שירה, נגינה ואלתור סביב רפרטואר של יצירות ונכסי צאן ברזל בזמר העברי, חגים ומועדים ומעגל השנה; ביצוע הכישורים תוך כדי שימוש בשפת המוזיקה וסמליה;שילוב נגינה של ילדים הלומדים לנגן בכלים שונים במסגרת שיעורי המוזיקה.ג. יצירה עבודה יצירתית כמטרה בפני עצמה;הבעה אישית בשירה, בנגינה, בתנועה וברישום גרפי;אלתור חופשי על פי הנושאים המוזיקליים שנלמדו;פעילות אינטראקטיבית בקבוצות קטנות, פעילות התומכת ומגבירה את התהליך היצירתי. מעבר לנושאים מרכזיים הלימודים במקצוע בכיתות נוספות כיתה א| כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד| כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה