כישורי חיים לכיתה ה כישורי חיים לכיתה ה ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. הצגת עצמי להכיר את עצמו בהתייחס למאפיינים השונים הבונים את הזהות העצמית שלו להכיר את הייחודי שבכל אחד ואחת עם השוואה לאחרים לזהות את התפקידים השונים במעגלי החיים השונים ואת היכולות הנדרשות כדי למלא אותם לדעת אילו תפקידים הוא מבצע טוב יותר ואילו פחות טוב ב. התפתחות ושינויים גופניים, אוננות, וסת וקרי לילה (בפיתוח) לדעת מה הם השינויים הגופניים והרגשיים החלים בשלב התפתחותי זה להכיר בכך שקיימים אפיונים משותפים אך גם ייחודיים בקצב ההתפתחות להכיר את השמות של איברי המין הנשיים והגבריים לדעת כיצד להתנהל בעקבות השינויים הפיזיולוגים הצפויים (וסת, קרי לילה) לדעת להבחין בין מקורות אמינים לבלתי אמינים בנושא מיניות בכלל והשינויים הפיזיולוגיים בפרט ג. חברות להכיר תפיסות שונות על מהותה של חברות להכיר את הציפיות השונות מחברות לדעת שציפיות מחברות הן פועל יוצא של סדרי עדיפות אישיים, וכי מהם נובעות התפיסות השונות של החברות להכיר מגוון דרכים ליצירת קשרי חברות להבין שחברות היא תהליך מתפתח, ויש לחזקו לאורך זמן להכיר בכך שבעיות וסכסוכים בין חברים הם תופעות נורמטיביות ד. פתרון בעיות וקבלת החלטות להכיר תפיסות ותהליכי חשיבה המשפיעים על תהליך קבלת החלטות לדעת להעלות כמה פתרונות וחלופות בתהליך קבלת החלטות לדעת כי הגדרת בעיה מבוססת על איסוף נתונים וראיית תמונה שלמה להבין שניסוח שאלות הוא כלי בבירור חקירה של בעיה להכיר בחשיבות של הגמשת החשיבה בתהליך פתרון בעיות וקבלת החלטות ה. כישורי חיים במסיבה להכיר סיטואציות שבהן הוא עשוי להיות נתון למצבי לחץ להכיר מגוון דרכי התמודדות עם מצבי הלחץ להבין את החשיבות שבמיקוד האחריות והשליטה העצמית במצבים אלו להכיר דילמות תוך אישיות ובין אישיות הכרוכות בהתארגנות לקראת מסיבה לדעת מה הם נזקי שתיית אלכוהול להכיר גורמים ודרכים לשיתוף ולבקשת עזרה ו. התנהלות מיטבית ומניעת פגיעה ברשת להכיר את ההזדמנויות החיוביות הגלומות ברשת (מידע, למידה, פנאי, חברים) לדעת עקרונות וכללים לשיח חיובי ומכבד המתנהל באמצעות כלים דיגיטליים להבין כי תכנים שעולים לרשת נשארים בה לתמיד ונשלחים בתפוצה רחבה להבין מהי פגיעה באמצעות הרשת, להכיר את התפקידים החברתיים במצבי פגיעה ברשת ואת מגוון מקורות התמיכה והעזרה להבין את החשיבות שבשימוש מאוזן במסכים, ולהכיר את ההשלכות של שימוש ממושך בהם מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה