תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ה תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ה ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםאהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין תוך רצון להרחיב את הידע בעיסוק בהכרת הטוב ובהכרת תודה בסידור התפילהמחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:היכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים תוך דיון בערכי סובלנות, פלורליזם, דמוקרטיה, איסור לשון הרע וסכנת ההסתה כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה תוך היכרות עם לוח השנה היהודי-ישראלי ומשמעות שלושת הרגליםכבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד תוך ניהול שיח מכבד המאפשר השמעת דעות שונות סביב שאלות מוסריות, תרבות המחלוקת ועל כוחן של מילים צדק חברתי וערבות הדדית:מעורבות חברתית ואזרחית הבאה לידי ביטוי בטיפוח יחסי ערבות הדדית בין אדם לחברו באמצעות דיון בטקסטים העוסקים בעשרה בטבת וצומות החורבן מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה