תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ה תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ה ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. הציר האורייני –"תפילת האדם": סידור, פיוט ושירי תפילה מודרניים היכרות כללית עם נושא התפילה האישית והציבורית (כתופעה נפשית, תרבותית, אוניברסלית) ועם סידור התפילה היהודי ב. ציר מעגלי חיים וחברה – עם וארצו, ישראל והתפוצות עיסוק והעמקה בטקסטים שעוסקים בזיקה לעם ולארץ: הכמיהה והגעגוע לארץ ישראל בהגות היהודית, השיבה והחיבור לארץ ישראל בתקופת הציונות – לפני ואחרי הקמת מדינת ישראל ג. ציר לוח השנה היהודי-ישראלי העיסוק במועדים ייעשה בדגש על ערך הזיקה לעם ולארץ. ראש השנה – משמעות החג, מקורותיו, סמליו ומנהגיו ביהדות ובהקשר הישראלי עשרה בטבת וצומות החורבן – אגדות וקינות החורבן, מנהגי אבלות בקהילות השונות שלושת הרגלים כחגים חקלאיים – הקשר ללוח השנה העברי ולעונות השנה, היחס לאדמה, לארץ ולטבע בציונות ובחברה מודרנית-טכנולוגית דרך שירה ואומנות מחזור מועדים ממלכתיים (ניסן-אייר) – לימוד המועדים מכ"ז בניסן ועד כ"ח באייר, כרצף מועדים בעל משמעות מיוחדת, היכרות עם ביטויים של זיקה לארץ וסמלים לאומיים מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה