גאוגרפיה - אדם וסביבה לכיתה ה גאוגרפיה - אדם וסביבה לכיתה ה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות הבנה – להבין את הקשרים בין תופעות שונות ביחס לבעיות הזיהום הסביבתי הסקת מסקנות – לבחון את תפרוסת האוכלוסייה וצפיפותה, למצוא קשרי גומלין בין תנאים פיזיים לתפוצת תופעות אנושיות באזור ולהסיק מסקנות השוואה – להשוות מידע גיאוגרפי ממקורות מידע חזותיים (מפות, תצלומי אוויר, מאמרים, כתבות, ספרים, גרפים, טבלאות, תמונות, סרטונים) חקרנות – לערוך תצפית, לשאול שאלות, להעלות השערות, לעבד נתונים, להכליל הכללות בנושא המפה ידע – לזהות את מיקום אגן הים התיכון והמדינות במפת העולם, לאתר את המפה המתאימה באטלס בהתאם למטרת החיפוש, ולהפיק מידע ממפות שונות ייצוג ידע – להפיק מידע באמצעות כלים גיאוגרפיים טכנולוגיים, כמו מפות מקוונות, ולייצגו בצורות שונות מיומנויות תוך אישיות אמפתיה – לחוש אמפתיה ולהעניק תשומת לב לרגשות הזולת ביחס ליתרונות ולקשיים לחיים במרחב שבו חיות קבוצות אוכלוסייה שונות מסוגלות – לחוש ביטחון להביע ולשתף אחרים במחשבות, רגשות, הרהורים בהקשר לסוגיות הנדונות מיומנויות בין אישיות מעורבות – לגלות מעורבות ולקחת חלק פעיל במיפוי המרחב במגוון דרכים, בהצגתו וביישום ההחלטות עבודה בצוות – לגלות אחריות במהלך עבודת צוות, ליזום, לתכנן, לפעול למען איכות הסביבה שיתוף פעולה – לתכנן ולבצע משימות בנושא זיהום מי הים וחופיו תוך כדי שיתוף פעולה עם חברי הקבוצה מעבר למיומנויות במקצוע בכיתות נוספות כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה