תנ"ך בחמ"ד לכיתה ה תנ"ך בחמ"ד לכיתה ה ערכים ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין ללימוד התורה, לעיסוק בערכים אמוניים וחברתיים (כמו: אמונה, קיום מצוות, רגישות לזולת, אמת, חסד, כיבוד הורים, אחריות וכדומה) העולים מן הכתובים ולרלוונטיות שלהם לעולמו ולחייוכיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה כפי שהם באים לידי ביטוי בנושאים שנלמדו, כמו האמונה וההליכה במדבר אחרי ה', 40 שנות נדודי המדבר, אכילת המןכבוד האדם והמשפחהסדר המחנות – מעגל השייכות של המשפחה והקהילה כחלק ממעגלי הזהות - 'למשפחתם לבית אבתם', 'איש על מחנהו ואי על דגלו'.צדק חברתי וערבות הדדית:מעשה המרגלים – עמידתו ומחויבותו של האחד אל מול לחץ החברה. מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה