מורשת ודת האסלאם לערבים לכיתה ה מורשת ודת האסלאם לערבים לכיתה ה ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. יסודות האמונה הפנמה שאהבת האלוהים היא מצווה וחובה על כל מאמין אמונה שאלוהים יתעלה וישתבח אין דומה לו הבנת משמעות עוד שניים מכינויי הבורא: המקבל את החוזרים בתשובה והרחום הכרת חלק מתפקידי המלאכים הכרת חלק מתפקידי השליחים עליהם התפילה והשלום אמונה בספרים שניתנו משמיים ולמי ניתנו הבנה שהאמונה תועלה על ידי קיום המצוות ותפחת על ידי עבירה על מצוות הדת ב. לימודי הקוראן הבנת המושג תורה בעל פה (תואתר) שהועברה מפה לאוזן בין אנשים ישרים שלא יכלו לקשור קשר לשקר למידה ויישום חלק מכללי הקריאה הנכונה בקוראן, כללי הגיית האותיות בצורה מובלטת ובהדגשה – תפח'ים, והגיית האותיות בצורה עדינה ורכה – תרקיק הבנת מאפייני הסורות המכיות (שניתנו במכה) והסורות המדיניות (שניתנו במדינה) ניתוח האופן שבו קובץ הקוראן בימי הח'ליף עות'מאן שיישא חסד מעם הבורא יישום ההשתחוות בזמן הקריאה בקוראן והבנת כללי ביצועה הבנה ולמידה בעל פה של הפסוקים האחרונים בסורת ההגליה (59), הפסוקים האחרונים בסורת יום השישי (62), הפסוקים בסורת המסע הלילי (17) שעניינם כיבוד ההורים הבנה ודקלום של הסורות שלהלן: המאורע (56), יום השישי (62), נח (71), המתכסה (74) האזנה והבנת הסורות: ההר (52), הכוכב (53), הירח (54), טיפת הדם (96) ג. לימודי החדית' הבחנה בין צ'חאביי (חבר הנביא שפגש את הנביא בחייו) לבין תאבעיי (מי שהספיק לראות בחייו אחד מהצ'חאבה – חברי הנביא) הכרת תרומת "התאבעין" בתיעוד החדית' (העלאתו על הכתב באופן רשמי) הבנה וידיעה בעל פה של החדית'ים שלהלן: "בורא עולם גזר על עצמו עשיית החסד ...","מי שרואה מעשה הנוגד את מצוות הדת או המוסר ...", "שתי מילים קלילות לאמירה ...", "המאמין החזק טוב יותר ..." ניתוח משמעות החדית': "מי שהפיג מאדם מאמין את יגונו..." ד. פיקה – הלכה הבחנה בין חובה לבין רשות מטקס ההיטהרות לפני תפילה הבחנה בין ההיטהרות בעפר-תימם (ללא מים), לבין מישוש הגבס מעל איבר שבור ביד רטובה ולבין מישוש ביד רטובה על הנעליים או הגרביים הסקת יתרונות יום השישי והכרת מאפייניו הכרת התפילה המיוחדת בשני החגים ידיעה על מי חלה חובת הצום הכרת הכללים והנהלים של הצום טיפול בנתונים בקשר לזכאת של התוצרת החקלאית – ירקות ופירות, ושל המקנה הבנת חוקי יתרון הקורבן וחשיבותו ה. הביוגרפיה של הנביא – הסירה הכרת השלב השני של ההטפה לאסלאם (שלב הפעילות הפומבית) קליטה והבנה של התנכלויות הכופרים והפגיעות בנביא עליו התפילה והשלום ובחסידיו שיישאו חסד מעם הבורא; הכרת סיפור כניסתו של עומר לאסלאם ניתוח הגירת המוסלמים אל חבש (الهجرة إلى الحبشة) ו. ערכים (טהרת הנפש) הבנת מהו תפקיד המסגד בקשר לטיהור הנפש מנהג לפי הנימוסים וההליכות המקובלים במסגד הבחנה בין חבר טוב לחבר רע והשפעת כל אחד מהם על טיהור הנפש מנהג לפי הליכות יישוב הדעת והמחילה הקפדה על קשר הדוק עם הקרובים במשפחה, קרבת דם הכרה והבנה של תפילת הכניסה אל השוק מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו לתוכן הדף להדפסה