אומנויות - אומנות חזותית לכיתה ד אומנויות - אומנות חזותית לכיתה ד ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. מושגי יסוד בשפת האומנות ציור - צבע, רישום, קו, כתם, טקסטורה פיסול - נפח, קל-כבד, כוח המשיכה, מלא-ריק, חומר, חלל, גודל צילום - דמות, רקע, עומק, מסגרת, צילום פורטרט, קלוז-אפ, צילום נוף, אור וצל, צילומי משפחה, צילום פרסומות ועוד ב. תכנים רעיוניים התלמידים וחוויותיהם - השכונה והעיר שלי, עדות ומסורות, חברת התלמידים, מנהגים, עולם הטבע, מדע בדיוני, סרטים ותוכניות טלוויזיה, דמויות מאוירות ועוד תרבותיות ואומנויות שונות, למשל - חפצי יודאיקה, תיאטרון יווני, אורנמנטיקה איסלאמית, האיקו - שירת זן יפנית, יצורים מיתולוגיים, מנדלה, טוטם, פירמידה, עוף החול ועוד ג. שאילת שאלות שאלות היחיד - כיצד לבטא את עולמו הפרטי של הילד באמצעות יצירה, שיח ושפת האומנות שאלות הקבוצה - דיאלוג בין אישי וקבוצתי באמצעות יצירה ושיח האומנות שאלות הנוגעות לאומנות ולתרבות - היכרות עם מגוון תרבותי, יצירה בהשראתו שאלות האזרח - זהות ולאומיות בביטוין האומנותי – התבוננות, פרשנות, יצירה שאלות האדם - שאלות אוניברסליות ופילוסופיות בביטוין האומנותי – שיח ויצירה שאלות אקטואליות - ביטויים אומנותיים של חיי היומיום – שיח ויצירה במעגל השנה, חגים ומועדים - לימוד ויצירה של יצירות אומנות בהקשר זה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה