מולדת, חברה ואזרחות לכיתה ד מולדת, חברה ואזרחות לכיתה ד ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים ציר א. לחיות בסביבות משתנות סביבות חיים שונות שינויים סביבנו שינויים בהתנהגות כלכלית לאורך זמן שינויים היו בעבר ויהיו גם בעתיד ציר ב. אנחנו אזרחים במדינת ישראל אני וזולתי מי הם האזרחים והתושבים במדינת ישראל? כיצד אפשר להתמודד עם בעיות וסוגיות שנגזרות ממחלוקות בין אוכלוסיות שונות? (בהתאמה למקום המגורים) אנחנו שומרים על החוקים מערכות חברתיות וארגונים מוסדיים המסדירים את חיי החברה איך ראוי להתנהג כחברים בחברה וכאזרחים במדינת ישראל? ציר ג. משפחות ויישובים בראי תולדות ארץ ישראל: יהודיים, ערביים, דרוזיים תולדות היישוב שבו חיים הלומדים אפשרות א: אירועים ביישוב וסביבתו בעת הקמת המדינה סיפורי אתרים, מקומות, יישובים, מפעלים ואישים בדרך למדינת ישראל ובהקמתה בדרך למדינת ישראל ביצירה האומנותית, בזמר העברי וביצירה החזותית כללי לדעת מושגים ולהבין תהליכים בתחום מולדת, חברה ואזרחותלפתח רגישות לסביבה, לאדם, לחברה ולמדינהתופעות שונות בטבע, בנוף ובחברה וההשפעות על הסביבה ועל החיים בה: מקום הפרטים בחברה וקשרי הגומלין ביניהם הכרת הסביבה במובן הערכי כדי לחזק את הזיקה למקום שבו הם חיים, למדינת ישראל ולארץ ישראל יסודות ראשונים לחיים ולהתנהגות בחברה דמוקרטית הכרת סיפורי ראשונים כחלק בבניית הסיפור האישי והקולקטיבי וכחלק מבניית הזהות האישית והחברתית הכנת הלומדים לחיים בסביבות משתנות, לאחריות ולמעורבות אקטיבית בסביבתם הקרובה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד תוכן הדף להדפסה