תנ"ך לכיתה ד תנ"ך לכיתה ד ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים לדעת את הסיפורים המקראיים ברמה הרעיונית ולהכיר את מאפייניהם הלשוניים בהקשר ל: א. המעבר מחומש לספר התנ"ך המלא התמצאות בספר התנ"ך המלא – סדר הספרים, מציאת פרק ופסוק לפי אותיות, הטעמים המפסיקים כסילוק ואתנחתא, מאפיינים מרכזיים של לשון המקרא (ראה עוד בתוכנית החדשה עמ' 20-17) ב. תהליך ההיווצרות של ה"משפחה" והפיכתה ל"עם ישראל" ראשית התגבשותו של ישראל לעם על אדמת מצרים שעבוד וגאולה ג. האירועים המכוננים בחיי עם ישראל כמעצבים את תרבותנו ומורשתנו כעם הירידה מצרימה, השעבוד והגאולה היציאה ממצרים ונס קריעת ים סוף מעמד הר סיני וקבלת התורה חטא העגל המסע במדבר: הקשיים, התלונות, הניסים בניית המשכן פרשת המרגלים נאום הפרידה של משה ד. דמותו הייחודית של משה ומעשיו כמודל להנהגה הולדת משה, ההתגלות בסנה, בחירתו, ייעודו ושליחותו תפקידו של משה כמנהיג והאתגרים הניצבים בפניו בתחום הדתי, הצבאי, המדיני, החברתי, הכלכלי והאישי המחיר האישי והקשיים כמנהיג משה "אדון הנביאים" – מודל ההנהגה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה