תנ"ך בחמ"ד לכיתה ד תנ"ך בחמ"ד לכיתה ד ערכים ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין ללימוד התורה, לעיסוק בערכים אמוניים וחברתיים (כמו: אמונה, קיום מצוות, רגישות לזולת, חסד, כיבוד הורים, אחריות וכדומה) העולים מן הכתובים ולרלוונטיות שלהם לעולמו ולחייוכיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות בכל הלימוד: כמו המועדים ולוח השנה העברי - פרק כג, מצוות השמיטה וקדושת הארץכבוד האדם והמשפחהקובץ המצוות פרשת קדושים – אבן יסוד בבנין האישית הערכית, לייקר את ולאהוב את האדם, לא לנצל חולשות ומצוקות של הזולת: 'והדרת פני זקן', 'ואהבת לרעך כמוך', 'לא תקם ולא תטר', 'איש אמו ואביו תיראו', 'לא תקלל חרש', 'לא תלך רכיל', 'ולפני עור לא תתן מכשל' וכו'.צדק חברתי וערבות הדדית:מעורבות חברתית ואזרחית וסיוע לנזקקים לסעד – "כִּי יָמוּךְ אָחִיךָ"מצוות השמיטה - אחריות חברתית מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה א | כיתה ב | כיתה ג | כיתה ד | כיתה ה | כיתה ו תוכן הדף להדפסה