שם בית הספר: חט"ב מג'דל שמס
שם היוזמה: לחלו"ם.....( למידה חווייתית ללומד... ומשמעותית )
הפיתוח שלנו עוסק ביום בשבוע בו התלמיד בוחר לעצמו את האופן ואת שיטת הלמידה המתאימה והנכונה לו בהלימה לייחודיותו, כישוריו ולהעדפותיו. יום הלמידה יכלול ארבעה אופנים של שיעורים הנקראים בשם "חלונות הזדמנות". התלמיד יתנסה במיומנות הבחירה מכל אחד מהאופנים :
א – דיציפלינרי , תחום דעת אחד הנלמד בפרקטיקות הוראה שונות , התלמיד יבחר הפרקטיקה המתאימה לו.
ב – מולטי דיציפלינארי, נושא אחד הנלמד דרך תחומי דעת שונים, התלמיד יחווה את הלמידה במרחב למידה מותאם וייחודי לתחום הדעת.
ג – למידה רב גילאית – התלמיד יבחר תחום אחד מהמגוון המוצע לו בביה"ס, מודל זה יגביר תחושת המסוגלות העצמית של הלומד ויאפשר לו להתפתח כאדם כדי להגשים את שאיפותיו ורצונותיו מתוך ראיית וחשיבת עתיד.
ד – גמישות מחשבתית – התלמיד יבחר קורס אחד ממגוון קורסים המנוהלים ע"י מורים מלווים ומנטורים משכבה ט' וגם הורים בעלי התמחויות שונות מהקהילה. הלמידה תתבצע מרחוק אחרי יום הלימודים, המודל יאפשר למשתתפים יצירת שיתוף פעולה במטרה להרחיב את הידע סביב אתגרי העתיד מולם הם ניצבים.
שאלה לחשיבה:
האם תלמיד שנת ה-2030 , יהיה מוכן ובשל לבנות לעצמו את סדר יום הלמידה השבועי המותאם לו?