דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
mainContent

  • שם בית הספר: חט"ב אולפנית אורט טבריה

שם היוזמה: בשביל העתיד- הערכה ומשוב לפיתוח זהות וייעוד אישי

מקיימים תהליכים חברתיים ורגשיים בבית הספר?

רוצים לבנות מפת התפתחות וזהות אישית עבור התלמידים? מעוניינים לדייק את התוכניות לפיתוח מיומנויות אישיות והבין אישיות של  התלמידים?אצלנו תחשפו לפיתוח אפליקציה ככלי הערכה ומשוב פמע"י אשר יאפשר לנו כאנשי חינוך לקיים משובים באופן שיטתי לתהליכים החברתיים והרגשיים אותם עוברים התלמידים. 

שאלה לחשיבה הנובעת מהיוזמה:

כיצד נחזק את מגמת העתיד העצמת הפרט באמצעות כלי פמע"י טכנולוגי?​

 

 

  • שם בית הספר: יסודי אל- נהדה  ירכא

שם יוזמה: מסע בית ספר אלנהדה בכפר ירכא הגלוקלי

כפר ירכא נחשב לכפר מבוסס כלכלית, יש בו איזור תעשייה ומסחר ענק. פוקדים אותו אלפי אנשים מכל הארץ שבאים במטרות שונות (תיירות, קניות, עסקים וכולי).

תלמידינו מושפעים מאוד מהתסיסה הקיימת בכפר ונחשפים לעולם הגלובלי שמתבטא בטשטוש הזהות הדרוזית בקרבם. עומד בפנינו האתגר של שימור הייחודיות של הזהות הדרוזית תוך כדי השתלבות מלאה בעולם החיצון. בית הספר בנה פרוייקט שמאמץ את עקרון הלמידה השיתופית ועיקרון הגלוקליות.

שאלה:

 חיבור כלל תלמידינו עם העולם הגלובלי ...... איך? מה? למה?

  • שם בית הספר:  אורט כרמים כרמיאל

שם היוזמה: "יחד אך לחוד לעולם המחר"

יצירת אפשרויות בחירה לתלמיד בשיטות הוראה ולמידה שונות.

במטרה לחזק את תחושת המסוגלות ולהביא למיצוי האישי של כל לומד.

אנו מאמינים שפיתוח לומד בעל חוסן מנטלי וזהות אישית במציאות חיים משתנה במרחב למידה המעודד, המטפח שיתופיות ובחירה, יחזקו את תחושת השייכות ויניעו את הפרט ללמידה  המותאמת לו ע"פ בחירתו.

שאלה לחשיבה:

כיצד ניתן לחזק דרך השיתופיות את חוסנו המנטלי של הלומד?

  • שם בית הספר: חט"ב מערבי בועיינה נוג'ידאת

שם היוזמה: פטריות ותולעת:למידה ואחריות

היוזמה חותרת להקים חווה לגידול פטריות   לצד גידול של  תולעות ריד ויגלר. החווה תהווה מעין מעבדה רב תחומית-עתידית,   המלווה  את הקהילה הבית ספרית בתהליך החינוכי, תוך שהיא מעניקה ללומד הזדמנויות ללמידה עצמאית מבוססת חקירה. המעבדה נותנת מענה סביבתי לבעיית הפסולת האורגנית הנוצרת הן בבית הספר והן בבית כל אחד מאיתנו. המורה משמש כמנחה המכוון ומפקח על התהליך עצמו,  הלומד אקטיבי, יצירתי ועובד בשיתוף פעולה ובאחריותיות כדי להשיג את מטרת הלמידה עם עמיתיו. את תוצרי היוזמה, הפטריות המתפתחות, התולעת האדומה והדשן הנוזלי שהיא יוצרת במהלך התפתחותה בית- הספר שואף  לשווק. במשאבים אלה ישמשו לתמיכה בתלמידים הזקוקים לכך.

שאלה לחשיבה הנובעת מהיוזמה:

איך לחשוב לוקלי ולפעול גלובלי? שימוש בבעיה מקומית לשיווק בינלאומי

 

  • שם בית הספר: חט"ב אבן סינא נצרת

שם היוזמה: "לומדים עתיד"

היוזמה מציעה מערך פדגוגי מותאם לדור ה-Z ומטרתה מיצוי אישי וטיפוח לומד עצמאי פרואקטיבי בעל תודעת צמיחה,מכוונות למטרות והשלמתן ,ראייה מערכתית וחשיבת עתיד תוך טיפוח אחריות אישית וסביבתית,זאת ע"י:

1.למידה מותאמת אישת במרחב הברידי.

2. מעבר ממערכת שעות למערכת מטרות ויעדים.

3. למידה שיתופית בפתרון בעיות אותנטיות/חקר.

4.מעבר הדרגתי והתאמה של הת"ל לתל"מ (תכנית לימודים מיטבית) :ממודל ת"ל הנשען על המודל הדיסציפלינרי למודל ת"ל מבוסס תמה (רב תחומי ובין תחומי) וחקר.

5. הטמעת עקרון הבחירה ושותפות תלמידים במערך הל"ה (הוראה, למידה והערכה), ובמרחב הלימודי אשר התלמיד בוחר את המרחב ההיברידי המתאים לו.

6. תהליכי רפלקציה ומשוב מחוללי למידה.

7. ביטוי לזהות אישית וייעוד בתוצרי הלמידה.

שאלות מערערות חשיבה:

  • האם וכיצד מערכת החינוך הנוכחית מכילה את תלמידי דור הZ?
  • איך מחוללים שינוי Bottom up? איך מכשירים את השחקנים המרכזיים בזירה החינוכיתת ,המורים?