הדרכת מתמטיקה על יסודי - שלומית דוידוביץ ומרב פוגל
האבנים הגדולות של צוות ההדרכה
1. אמון - אמון בצוותי המורים והעצמתם
2. מיצוי פוטנציאל - מתן מענה לשונות: בתי ספר, מורים, תלמידים
3. גמישות - פיתוח מיומנויות המאפשרות גמישות בדרכי הוראה

"חלום לא הופך למציאות באמצעות קסמים הוא דורש זיעה, נחישות ועבודה קשה"
-קולין פאוול

הבוגר שלנו
בוגר סקרן, מתעניין, חוקר, מאמין בעצמו, שואף למצויינות, מסוגל להתמודד עם כשלון, ואוהב מתמטיקה

האתגרים שלנו
- תפיסות – שינוי תפיסות ועמדות "שמרניות" של מורים
- רלוונטיות - הקשר של מתמטיקה לחיי היום יום ו"בשביל מה צריך את זה...?"
- שיפור - שימור הישגים והמשך שיפור וקידום הישגים
- פערים - צמצום פערים ומתן מענה לשונות

מיצוי פוטנציאל של כל תלמיד ותלמידה

מתחילים בכיתה ז'
- קבלת התלמידים - כניסה "רכה" לחטיבת הביניים. הדגשת היופי של המתמטיקה, ללא עבודות קיץ עמוסות
- לא מתייגים - ביטול מבחני איתור ומבחנים דיאגנוסטיים, לא מחלקים להקבצות
- מסוגלות - מחשבון לכל מי שמתקשה בפעולות החשבון הבסיסיות
- דף חדש - מתחילים ללמד לפי הפריסה נושא חדש מתכנית חטיבת הביניים.
- השלמות וחזרות במהלך ההוראה כשעולה הצורך
- חוויות הצלחה - בוחנים רק על מה שלימדנו. מאפשרים הצלחה גם למתקשים

עקרונות פסיכו-פדגוגיים למיצוי פוטנציאל
- הקבצות - שיבוץ של לפחות 70% מהתלמידים בהקבצות א' ומעלה בתחילת כיתה ח'
- קשר אישי - הקשר האישי הוא המפתח להצלחה עבור התלמידים
- חינוך מתמטי - המורה הוא מחנך מתמטי ולא רק מורה מקצועי
- השראה - קיום פעילויות חברתיות בשיעורי מתמטיקה להשראה, להעצמה אישית ולהעלאת המוטיבציה
- הערכה - קיום פעילויות חברתיות בשיעורי מתמטיקה להשראה, להעצמה אישית ולהעלאת המוטיבציה
- מעקב - עבודה עם נתונים, מעקב ובקרה

מצפן למצויינות

"המשאב היחיד אשר באמת מושרש באומה והמקור האולטימטיבי לכל עושרה הם - האנשים"
ביל קלינטון