טכנולוגיה כסוכנת שינוי
היום (26.3) התקיימה זירת למידה בביה"ס גדרות עשרת בתחום תקשוב מערכת החינוך- הטכנולוגיה כסוכנת שינוי במערך החינוכי.
ביום הלמידה השתתפו מפקחים, מנהלים, מדריכים, נציגי רשויות ורכזי תקשוב במטרה לנהל שיח פדגוגי איכותי להעצמת החינוך הטכנולוגי בדגש על קידום אוריינות דיגיטלית במערך החינוכי.
זירת הלמידה התבססה על מודל למידה מצפייה אשר מתרחשת כאשר אנשים רוכשים מיומנות מתוך צפייה באחרים המשמשים להם מודל ללמידה או מציגים מודל ללמידה. בשלושת העשורים האחרונים מחקרים שונים הוכיחו שלמידה-מצפייה היא כלי פדגוגי אפקטיבי עבור ילדים ומבוגרים כאחד בתחומים שונים. המטרה של הצפייה היא להתחקות אחר המודל המאפיין את זירת הלמידה. מוקד הלמידה הוא זיהוי עקרונות המודל הנצפה והמשגתו. בזירות הלמידה צפינו בתכניות ייחודיות/שיעורים/מיזמים בהם הלומדים מעורבים במידה רבה, תוך העצמת ערך המנהיגות ובמיצוי המרבי מטכנולוגיות ומכלי למידה שונים. ראינו הלכה למעשה את התפיסה הרווחת בקרב הצוות החינוכי כי יש להבטיח שהלומדים יהיו מוכנים לאתגרי העתיד. צפינו בכל מרחבי הלמידה בהם קיים אוסף של מרחבי עשייה וקידמה. נוכחנו לגלות כי המורים בביה"ס גדרות הופכים במאה ה-21 לחונכים, המלווים קבוצות למידה ותלמידים בודדים (התאמות ודיפרנציאליות), התלמידים מודעים לתהליך הלמידה ואף נוקטים עמדה ביחס לתהליך הלמידה שלהם. בזירות הלמידה נכללו: הצגת תוצרי למידת החקר בנושא חקר עשורים בשכבות השונות, פעילות של מנהיגים מקוונים ותלמידי מועצת התלמידים בנושא הגלישה הבטוחה וכללי ההתנהגות ברשתות החברתיות, שיעור דיפרנציאלי המשלב יחידת הוראה בשפה בכיתה ד׳, מעורבות חברתית של תלמידי כיתה ז' בתמיכתם בתלמידי כיתות א׳-ב׳ הרוכשים מיומנויות דיגיטליות, למידת חקר במדעים בכיתה ד׳ המשלבת שימוש באמצעים מתוקשבים, שימוש בספרים דיגיטליים בגאוגרפיה בכיתה ו׳, נבחרת של תלמידים מכיתה ח׳ המובילים חדשנות בבית הספר חונכים תלמידים צעירים ומכשירים אותם כדור שני של הנבחרת, תלמידים מכיתה ח׳ המנתחים את המשובים שנכתבו בעקבות היום המקוון שהתקיים בשכבה לפני מספר שבועות ומתכננים את היום המקוון לשכבת ח׳ בשנה הבאה, הדרכת מורות לשילוב תקשוב בהוראה ותלמידי כיתה ה׳ המשתתפים בפרויקט tec4schools בשיתוף עם בית ספר דרוזי ובית ספר מוסלמי.
תודה והערכה לניצה וידר מנהלת ביה"ס "גדרות" עשרת על פתיחת הדלת ללמידה איכותית מתוקשבת. ניתן היה להתרשם מהתרבות הארגונית והאקלים החינוכי המאפשר את הטמעת תכנית התקשוב באופן הראוי לכל שבח, תודות לצוות המוביל תקשוב בביה"ס: אושרת רינגלר, שרון מרדכי ולמדריכת התקשוב יפעת נחום - הפכתם חזון למעשה - גאים בכם!
לצפייה בתמונות נוספות- כנסו לפייסבוק מחוז מרכז-משרד החינוך-קישור לפוסט