"הַשָּׂפָה, מִתּוֹךְ שֶׁהִיא נוֹבַעַת מֵרוּחַ הָאֻמָּה, פּוֹעֶלֶת הִיא לְהַטְבִּיעַ יָפֶה אֶת חוֹתַם הָאֻמָּה עַל-יְדֵי הִתְגַּבְּרוּתָהּ וְשִׁלְטוֹנָהּ בַּחַיִּים וּבַסִּפְרוּת." (אורות ישראל ז, יא)
"יעד מרכזי בתכניות הלימודים לגן ולבית הספר היסודי הוא פיתוח כישורי השפה, כדי שהתלמידים יוכלו להשתמש בשפה העברית לצרכים מגוונים ובנסיבות משתנות: יהיו קוראי ספר, ישלטו בעברית הדבורה והכתובה, ישכללו את תפקודם ואת חשיבתם בה ויפתחו מודעות לשונית." ( מתוך חוזר מפמ"ר תשע"ט)
תוכנית הלימודים מיועדת לפתח בקרב כל תלמיד ותלמידה כשירות לשונית ברמה שתאפשר להם להשתמש בשפה לצורכיהם, בהתאם לתחומי העניין שלהם ולפי הנסיבות. פיתוח הכשירות האוריינית משמעו יצירת נגישות אל הטקסטים הדבורים והכתובים בתחומי הדעת הנלמדים ולשם תפקוד חברתי. זאת באמצעות לימוד שיטתי ומכוון של תהליכי הבנה והפקה של טקסטים דבורים וכתובים מסוגות שונות, ובכלל זה דפוסי השיח והמבנים הלשוניים של השפה.
אבני היסוד ההכרחיים בלימוד העברית הינם רכישת וביסוסה של הקריאה , הבעה בכתב לנמענים שונים ולמטרות שונות ושימוש בשפה הדבורה במגוון סוגות. כמו כן טיפוח קורא אוהב ספר היודע לקרוא קריאה ביקורתית מושכלת.
תשתית הבנת הנקרא נשענת על שני עמודי תווך משמעותיים ידע עולם ואוצר מילים, לכן הוראת העברית מתבססת על הרחבתם בקרב הלומדים מתוך ראיית השונות והבנה בחשיבות בהוראה מפורשת וחדשנית.
מזמינות אתכם המורים לקחת את תלמידיכם למסע לגילוי השפה ואוצרותיה הייחודיים.
תיק תוכניות לימודים