אודות
מי מאתנו לא נשאל בילדותו כמעט בכל יום איך היה בביה"ס? מה למדתם היום?
וכשקצת בגרנו . . . ביקשו מאתנו להיזכר באירוע משמעותי, במורה או בכל דבר שהותיר את רשמיו בנו מימי ביה"ס.
זו בדיוק מהותה של ה"למידה המשמעותית" – היא אומנם קיבלה את צביונה הרשמי בשנים האחרונות אך מעל ומעולם, היא זו שהטביעה בנו חותם ונצרבה עמוק בתוכנו.
מה קורה לנו כשאנו חווים למידה משמעותית? איזו סקרנות מתעוררת בנו? איזו יצירתיות פתחנו בלי להיות מודעים לכך, שהכישרון הזה כל כך טמון בנו? עד כמה זה מתעורר בתוכנו הצורך להתנסות במשהו חדש, שטרם הכרנו? עד כמה בקשו מאתנו לחשוב אחרת "מחוץ לקופסה" ובעיקר עד כמה יש ביכולתה של ה"סביבה הפדגוגית" לשקף ו"לדבר" למידה משמעותית? ועד כמה חשוב לתת מקום נרחב למחשבות ולרגש דווקא עכשיו בעידן המאה ה 21 ?
למידה משמעותית היא למידה שבה הלומד מארגן מחדש את התנסויותיו (ידע, מושגים, מחשבות, רגשות) באמצעות התנסויות חדשות ויוצר תשתית להתנסויות מורכבות יותר בעתיד.
עניין, אתגר, סקרנות, יצירתיות, חדשנות, שייכות, הכלה ורגישות, ראיית היחד אך גם הלחוד – הם אלו שיתנו נופך חדש ובעיקר . . . מ ש מ ע ו ת.
רונית בראל