דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
mainContent

מתקשבים: כנס מקוון לבתי ספר חדשים המצטרפים לתוכנית התקשוב תש"ף

מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע ערך ב-17 בנובמבר 2019, כנס מקוון, שחשף בפניכם את מדדי הביצוע המופעלים במסגרת תוכנית התקשוב הלאומית.

תוכנית התקשוב הלאומית, "התאמת מערכת החינוך למאה ה-21", שמוביל משרד החינוך, שמה לה למטרתה ליישם למידה דיגיטלית מתקדמת בבתי הספר בישראל. התוכנית שהחלה לפעול בישראל ב- 2010 כוללת בשנת הלימודים תשע"ט כ- 1900 בתי ספר מכל שכבות הגיל ובשנת תש"ף מצטרפים אליה עוד כ- 200 בתי ספר מכל המחוזות ובכל המגזרים.

קהל היעד: מנהלים, רכזי תקשוב ועובדי הוראה


יעל אודם

 

 

מנחה: יעל אודם

כתבת החינוך של חדשות 12

 

 

שימו לב

לשאלות נוספות לגבי התוכניות והנושאים שהוצגו בכנס, ניתן לשלוח אלינו פניה לכתובת דוא"ל: tikshuv-proj@education.gov.il


 

דברי פתיחה וברכות

 

שמואל אבואב 

 

מר שמואל אבואב

מנכ"ל משרד החינוך 

עופר רימון 

 

ד"ר עופר רימון

סמנכ"ל ומנהל מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע



משתתפי הכנס

 

ראיון אינטראקטיבי בהנחיית יעל אודם ובהשתתפות קובי רפאלי וראשי היחידות בחטיבת הטמעת טכנולוגיות.

הראיון חשף אתכם לכלל מדדי הביצוע המופעלים במסגרת תוכנית התקשוב הלאומית.


קובי רפאלי

קובי רפאלי, מנהל חטיבת הטמעת טכנולוגיות

 

"מדדי הביצוע הארגוניים: תוכנות לניהול פדגוגי"

כחלק מביסוס תרבות ארגונית מקוונת והפיכת כלל בתי הספר לארגון מתוקשב, מערכות ניהול בית ספרי מאפשרות לנהל את נתוני התלמידים, את מערך כוח האדם בהוראה, את מערכת השעות ואת כלל השירותים הנלווים.

 

יפעת הישראלי

יפעת הישראלי, רכזת תוכנית

 

"שימוש בתכנים וספרים דיגיטליים"

​הפורטל הפדגוגי והקטלוג החינוכי כוללים מגוון רחב של ספרים ותכנים דיגיטליים, המעשירים ומקדמים תהליכי הוראה ולמידה. שילובם בפעילות הלימודית מאפשרת למידה פעילה וחווייתית בסביבה דינמית ואינטראקטיבית, העשירה במשאבי מדיה מסוגים שונים.

 

לימור לייבוביץ'

ד"ר לימור ליבוביץ', מדריכה ארצית

 

"חלופות בהערכה ולמידה שיתופית"

סביבת למידה דיגיטלית מאפשרת יישום של תהליכי הערכה חלופית במסגרת רפורמת בחינות הבגרות. הסביבה הגנרית מציעה מנעד רחב של חלופות: מטלת ביצוע, חקר, למידה מבוססת פרויקטים ותלקיט.


ליהיא תלם

ליהיא תלם, מדריכה ארצית

 

"תמיכה לימודית אונליין"

משרד החינוך מציע תמיכה לימודית בחינם לתלמידי חטיבת הביניים והתיכונים. התמיכה מוצעת בשעות אחר הצהריים במספר פורמטים לבחירה: קבוצות וואטסאפ לקראת הבגרויות בליווי מורה, שעור פרטי בכיתה וירטואלית, מענה לשאלות קצרות בכיתה וירטואלית, שעור קבוצתי, מרתונים המוניים לבגרויות וכיתות תרגול במתמטיקה.

 

ענת אטרושי

ענת אטרושי, מדריכה ארצית

 

"אקדמיה ברשת"

​הרצאות ושידורים חיים מקוונים, אינטראקטיביים בהנחיית מומחים בתחומם עבור תלמידים, עובדי הוראה והורים. תכני הווידאו משודרים כשידור חי לבתי הספר בשעות הלימודים וזמינים לאחר מכן לשימוש חוזר.

 

עפרה עפרי

עפרה עפרי, מדריכה ארצית

 

"שילוב משימות אורייניות מתוקשבות"

הכשרת התלמידים לביצוע בחינות מתוקשבות המתקיימות בסביבה דיגיטלית, זאת באמצעות אוסף רחב של משימות אורייניות מתוקשבות שפותחו בהתאם לשכבות הגיל, הכוללות מגוון ייצוגי תוכן ומקנות מיומנויות שונות במגוון תחומים.

 

יעל גרינשפון

יעל גרינשפון, מנהלת תחום ארגון, פיתוח וניהול ידע

 

"סביבות ענן"

סביבות הענן לחינוך של גוגל ושל מיקרוסופט מאפשרות לקיים תהליכי הוראה, למידה והערכה מתקדמים – מכל מקום, בכל זמן ומכל אמצעי קצה. סביבות אלו מאפשרות להקים כיתות וירטואליות ולקיים למידה שיתופית תוך כדי שמירה וגיבוי של כל התכנים.

 

רינת רובינשטיין

רינת רובינשטיין, רכזת תוכנית

 

"קורסים מקוונים - מוקים ללמידה עצמית"

​(Massive Open Online Course) MOOC הוא קורס המתנהל בסביבה מקוונת, פתוחה ורבת משתתפים, כאשר ניתן ללמוד אותו בכל מקום ובכל זמן. קורסי MOOC מפתחים לומד עצמאי , למידה שיתופית ולמידה במודל נבחרת.

 

אביב אייזנר

אביב אייזנר, מדריך ארצי

 

"מדעי המחשב רובוטיקה ומשחוק"

​התוכנית מקדמת ידע ומיומנויות במדעי המחשב ורובוטיקה וחשיבה מיחשובית, בעזרת לימוד, יצירת אלגוריתמיקה ותחרות המעודדת משחוק ולמידה נוספת בדרך אתגרית וחווייתית.