דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
mainContent

ברוכים הבאים למערכת תו"ם

 לבניית תוכנית העבודה הבית ספרית שלך

 

 

 

לפניך מערכת תכנון העבודה השנתית שלך, שנועדה להיות כלי העבודה העיקרי לתכנון מהלכי השינוי והשיפור של בית הספר.

תהליך תכנון מיטבי דורש חשיבה צוותית רב-ממדית. לשם כך, מומלץ לשתף בתהליך את כלל צוות בית הספר.

מהות הליך התכנון היא לעצב את העתיד המיטבי הרצוי לבית הספר ואת הדרכים היעילות והמדויקות ביותר לממשו.

לפני שמתחילים, בחנו:

  1. מהי תפיסתו החינוכית-פדגוגית של בית הספר?
    תפיסה מגובשת ומבהירה תעמוד לנגד עיניכם בהליך התכנון.
  2. מהן חמש האבנים המהוות את יסודות החינוך היסודי?
  3. מהם צורכי אוכלוסיית התלמידים והמורים בבית הספר ובקהילה בכללותה?
  4. מהי תמונת המשאבים העומדת לרשות בית הספר?
    החלו את המסע לאורך המערכת והיא תנחה אתכם צעד אחד צעד בתהליך התכנון.

מתחילים

תהליך התכנון כולל מספר שלבים:

שלב א' - תעודת זהות בית ספרית

נתונים כללייםעיקרי התפיסה החינוכיתאתגרים מרכזיים

שלב ב' - תקציב​

נתוני תקציב כוללים

שלב ג' - בחירת יעדים (מתוך מאגר, ניסוח מחדש, הוספת חדשים)​

מדדי תוצאהתפיסת שינוימשימותמשאבים

שלב ד' - תוכנית מסכמת​

קבלת סיכום

בתום תהליך התכנון מומלץ:

  1. לוודא שתוכנית העבודה נותנת מענה מערכתי לצרכים המרכזיים שזיהיתם

  2. לוודא שהקצאת המשאבים מבטאת את סדרי העדיפויות שלכם

  3. להתיג את תוכנית העבודה בפני הוועדה המלווה ולקיים שיח מקדם עם כלל השותפים

  4. לוודא כי התוכנית מאושרת על יד הוועדה המלווה

  5. לסנכרן את צוות בית הספר סביב התוכנית ולוודא שכל אחד יודע כיצד לפעול למימושה

  6. להגדיר את צמתי הבקרה לבחינת יישום תוכנית העבודה והפקת לקחים

כניסה למערכת תו"ם