"שים שלום... עלינו ועל כל ישראל עמך.." [תפילת העמידה, ברכת שלום]
החינוך שלנו, גני ילדים ובתי ספר כאחד, הם בבואה של הקהילה כולה.
אנו מבקשים לראות את בתי החינוך מצויים במצב של תרומה הדדית עם הקהילות שהם משרתים: מחד גיסא, בתי החינוך מהווים מוקד השפעה על הקהילה, ומאידך גיסא, בתי חינוך נזונים מן הקהילה, מושפעים ממנה ונעזרים בה.
אבן הדרך "חמ"ד וקהילה", על תשעת ממדיה המפורטים בהמשך והמשימות הנגזרות מכל מימד ומימד, היא המצע הערכי-חינוכי לכל עשייה חינוכית בבית הספר, הרואה בתלמיד, בבית החינוך ובקהילה כולה משפחה אחת שלמה.
בהלימה למטרה ב': חינוך לערכים ברוח מגילת העצמאות
ב' 5: טיפוח זהות מורשת ייחודיים בתוך מרחב חיים משותף בחברה הישראלית, במדינה דמוקרטית וציונית.
בהלימה למטרה ד': חיזוק המנהיגות החינוכית

יסודי
בהלימה למטרה ב': חינוך לערכים ברוח מגילת העצמאות
ב' 7: טיפוח זהות מורשת ייחודיים בתוך מרחב חיים משותף בחברה הישראלית, במדינה דמוקרטית וציונית.
ב' 8: חינוך למעורבות חברתית.
בהלימה למטרה ד': חיזוק המנהיגות החינוכית
ד' 14: קידום שותפות בין מוסדות החינוך, ההורים והקהילה וחיזוק הרצף החינוכי

בהלימה למטרה ב': חינוך לערכים ברוח מגילת העצמאות
ב' 7: טיפוח זהות מורשת ייחודיים בתוך מרחב חיים משותף בחברה הישראלית, במדינה דמוקרטית וציונית.
ב' 8: חינוך למעורבות חברתית.
בהלימה למטרה ד': חיזוק המנהיגות החינוכית
ד' 14: קידום שותפות בין מוסדות החינוך, ההורים והקהילה וחיזוק הרצף חינוכי