נשירה ממסגרות דתיות: חמ"ד כמקרה בוחן פרופ' חיים אדלר, האוניברסיטה העברית ד"ר ריטה סבר, האוניברסיטה העברית תמצית המחקרהמחקר נועד לעמוד על היקף תופעת הנשירה (הסמויה והגלויה) במוסדות החינוך הממלכתי דתי, לאתר את הגורמים לה ולזהות דרכי התערבות וניהול אשר מועילים לצמצמה. ייחקרו בו מאפייניהן והיקפן של תופעות הנשירה הגלויה והסמויה, כולל ניידות בין מוסדות שונים, במסגרות החינוכיות של החינוך הממלכתי-דתי (כולל פנימיות). זאת, תוך התייחסות לנתוני הרקע וגורמי הסיכון לנשירה, לגורמי החוסן בפני נשירה, ולאופן בו נתפשת תופעת הנשירה (הסמויה והגלויה) בקרב בעלי העניין השונים בחינוך הממלכתי-דתי.המחקר יתבסס על איסוף נתונים נרחב במתודולוגיה מעורבת (mixed methods), המשלבת מרכיבים איכותניים ( ראיונות, קבוצות מיקוד, חקר מקרים) ומרכיבים כמותיים (כריית נתונים ממאגרי המידע של משרד החינוך; ושאלונים לתלמידים, אנשי סגל בבתי"ס ופנימיות, ומנהלים) . בצד התרומה לידע המצטבר בתחום הנשירה מבתי הספר בכלל, וממוסדות חינוך דתיים בפרט, אפשר לצפות שממצאי המחקר יניבו גם המלצות יישומיות אשר יסייעו למערכת החינוך הממלכתי דתי לשפר את התמודדותה עם הרבדים השונים של תופעת הנשירה ממוסדותיה.קול קורא בנושא נשירה במוסדות חמ"ד מטרות התכניתלעמוד על היקף תופעת הנשירה (הסמויה והגלויה) במוסדות החינוך הממלכתי דתי, להבין את הגורמים לה ולזהות דרכי התערבות וניהול אפקטיביים לצמצמה. בשיתוף עםמינהל החינוך הדתי, אגף ילדים ונוער בסיכון תוצרי מחקר