השפעת תהליכי התערבות מוקדמת על רכישת הקריאה משרד החינוך, באמצעות האגף ללקויות למידה והפרעת קשב, שפ"י, האגף לחינוך יסודי במנהל הפדגוגי, ואגף שפות במזכירות הפדגוגית, שם לעצמו למטרה לקדם תהליך של התערבות פסיכו-פדגוגית עם תלמידים מתקשים בקריאה, בטרם ההפניה לאבחון של לקויות למידה ו/או הפרעת קשב. איתור והבחנה מוקדמים של קשיים ברכישת השפה הכתובה בגילאי בית הספר היסודי המוקדמים מחייבים התערבות פדגוגית המאפשרת מתן תמיכה מוקדמת ויעילה לתלמידים עם קשיים לימודיים.גישות רבות שנוסו בשנים האחרונות (ביניהן גישת ה- RTI – Response to Intervention) מבוססות על ההנחה כי באמצעות התערבות מוקדמת ומניעתית ניתן לאתר תלמידים עם חשד ללקות למידה/הפרעת קשב ובתהליך עבודה שיטתי לשלול כי מקור הקושי נובע מסיבות אחרות כמו: גורמים רגשיים, הוראה לקויה, היעדרויות, רקע סוציואקונומי, לקויות אחרות ועוד. הנחת יסוד נוספת היא שהתערבות בגיל צעיר ובשלב מוקדם יצמיחו תחושת מסוגלות וערך עצמי אצל התלמיד וימנעו חווית כישלון וחוסר מסוגלות. קבוצות המחקר הזוכות ניבוי תפקודי קריאה באמצעות תפקודים שפתיים וקוגנטיבים בקרב קוראים צעירים והערכת תוכנית התערבות קוגנטיבית- שפתית לקידום קוראים צעירים מתקשים "אור" ירוק לקריאה: הטמעת מודל הכשרת מורים לתגובה להתערבות בכיתות ב ו-ג התערבות פסיכו פדגוגית עבור תלמידים דוברי עברית בכיתות ב' וג' המתקשים בקריאה